سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معين آبادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اوباما از نفوذ ايران در آمريکاي لاتين هراس دارد

يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به اینکه "کلينتون" بارها از نفوذ ايران در اين منطقه اظهار نگراني کرده است، حضور کشور مستقل و قدرتمندي همچون "جمهوري اسلامي ايران"، سلطه آمريکا را زیر سوال خواهد برد.

حسين معين‌آبادي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به امضاي قانون مقابله با نفوذ جمهوري اسلامي ايران در آمريکاي لاتين توسط اوباما گفت: همکاري و نزديکي کشورهاي آمريکاي لاتين از جمله "ونزوئلا" و "پرو" با "جمهوري اسلامي ايران" براي اوباما قابل پذيرش نیست، در نتیجه با سنگ‌اندازي در مسير اين همکاري‌ها و تعاملات به مقابله با آنها مي‌پردازد.

وی در ادامه با تاکید بر اظهار نگراني وزیر امور خارجه آمريکا از روابط ايران و کشورهاي آمريکاي لاتين تصريح کرد: با توجه به اینکه "کلينتون" بارها از نفوذ ايران در اين منطقه اظهار نگراني کرده است، حضور کشور مستقل و قدرتمندي همچون "جمهوري اسلامي ايران"، سلطه آمريکا را زیر سوال خواهد برد.

اين کارشناس سياست خارجي در پایان يادآور شد: حمایت‌های دولت "برزیل" از "جمهوری اسلامی ايران" به ويژه در حل مسئله هسته‌ای کشورمان بيانگر آن است که ايران از قدرت نفوذ بالايي در اين منطقه برخوردار است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.