سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بي سابقه بهاي بنزين در آمريکا در سالي که گذشت

بهاي بنزين در آمريکا در سال 2012 رکوردي جديد به ثبت رساند و به سه دلار و شصت سنت در هر گالن رسيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌خبرگزاري بلومبرگ به نقل از سازمان «اي اي اي» که بزرگترين سازمان رانندگان خودرو در آمريکا است با اعلام اين خبر افزود : متوسط بهاي بنزين در سال دو هزار و دوازده به سه دلار و شصت سنت در هر گالن رسيد که نسبت به سطح بي سابقه سال 2011 به ميزان نه سنت افزايش داشته است. 
در پي افزايش بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني و تصميم آمريکا و اتحاديه اروپا براي ممنوعيت واردات نفت از ايران به علت بحران مسئله هسته اي اين کشور ، بهاي بنزين در روزهاي پنجم و ششم آوريل گذشته به سه دلار و نود و چهار سنت در هر گالن رسيده بود.   
به گزارش خبرگزاري آلمان از واشنگتن ، با کاهش تقاضا و افزايش عرضه نفت خام در فصل زمستان بهاي بنزين در اين کشور در بيستم دسامبر به سه دلار و بيست و دو سنت کاهش يافت.   
خبرگزاري بلومبرگ به نقل از سخنگوي اي اي اي افزود : عواملي مانند توفانها ، توقف فعاليت پالايشگاهها و تنش در خاورميانه موجب نا اميدي شديد افراد و ترديد آنها در تامين سوخت خودروهايشان مي شود.
بالاترين سطح بهاي بنزين در ايالتهاي هاوايي ، آلاسکا و کاليفرنيا و پايين ترين آن نيز در ايالتهاي کاروليناي جنوبي ، ميسوري و مي‌سي‌سي‌پي بوده است. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.