سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داد سازمان ملل از اسراف‌کاری اروپاییها بلند شد

سالانه يك سوم مواد غذايي توليد شده در سراسر جهان راهي سطل هاي زباله مي شوند اما طبق گزارش سازمان ملل متحد 870 ميليون نفر در سراسر جهان از سوء تغذيه رنج مي برند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنا بر آمار منتشر شده، در بسیاری از كشورهاي صنعتي حدود 30 درصد مواد غذايي در طول زنجيره غذايي به هدر مي رود که نيمي از اين آمار مربوط به مصرف كنندگان است. اين بدان معناست كه يك ميليارد و 300ميليون تن مواد غذايي بي دليل توليد مي شود.

صد سال پيش خانواده هاي اروپایی 40 تا 50 درصد بودجه خود را به تهيه مواد غذايي اختصاص مي دادند اما اين رقم امروزه به شش تا هشت درصد رسيده است.

به همین خاطر، سازمان خواربار و كشاورزي سازمان ملل متحد (فائو) خواستار بسيج عمومي براي تضمين امنيت غذايي به وسيله كاهش اسراف شده است. از سوي پارلمان اروپا هم مديريت دقيق در حوزه مواد غذايي را خواستار شده است تا در سال 2025 ميزان اسراف در اين حوزه به نصف كاهش يابد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد 870 ميليون نفر در سراسر جهان از سوء تغذيه رنج مي برند. در عین حال، 40 تا 50 درصد مواد غذايي كه در اروپا مصرف مي شود از كشورهايي وارد مي شوند كه به شدت با قحطي و گرسنگي رو برو هستند.

تنها در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا سالانه 90 ميليون تن مواد غذايي راهي سطل هاي زباله مي شوند كه برابر با 179 كيلو به ازاي هر نفر است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.