سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

در 15 هزار باشگاه بدنسازی حتی یک قوطی مکمل هم پیدا نمی شود

لطفعلي پور کاظمی گفت: در 15 هزار باشگاه بدنسازی که در سطح کشور وجود دارد یک قوطی مکمل هم نه برای فروش و نه حتی برای نمونه نمی توان پیدا کرد.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طی بازرسی های دقیق و حساب شده ای که فدراسیون ورزشی از سال گذشته برروی باشگاههای بدنسازی در سطح کشور حتی یک قوطی مکمل هم پیدا نمی شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزش افزود: نمایندگان فدراسیون پزشکی ورزشی، باشگاههای بدنسازی کشور را در چهار مورد فروش، مکمل، تجویز و نسخه نویس توسط مربی، کارت بیمه ورزش و ایمنی و دارا بودن استانداردهای پزشکی ورزشی مورد نظارت و بررسی قرار می دهند.

مکمل ها نیز تنها باید از داروخانه ها تهیه شود

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ادامه داد: هیچ مربی بدنسازی حق تجویز و حتی توصیه مصرف مکمل ها را به ورزشکاران خود ندارند و باشگاههای بدنسازی نیز حق فروش مکمل را ندارند.

وی افزود: یک روان شناس ورزشی توانایی و مجوز آموزش حرکات بدنسازی را ندارد مربی بدنسازی هم وظیفه اش مربیگری است و اجازه تجویز و توصیه رژیم و یا مکمل ورزشی را ندارد و تنها کارشان تغذیه بوده و پزشکانی با تخصص پزشکی ورزشی اجازه توصیه و تجویز مکمل ها را دارند.

مسئولین 9 باشگاه بدنسازی به فدراسیون پزشکی ورزشی احضار شدند

پور کاظمی گفت: طی هفته گذشته 9 تن از مسئولین باشگاههای بدنسازی تهران احضار شدند و درحضور اعضاءکمیسیون ماده 5 وزارت ورزشی رفع اتهام شدند.

وی ادامه داد: اين افراد در باشگاههای بدنسای خود اقدام به تجویز مکمل ورزشی به ورزشکاران خود کرده اند که در این جلسه به آنان اخطار رسمی داده شد و در صورت تکرار باشگاه آنان بسته خواهد شد.

پور کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: بازرسی باشگاههای بدنسازی در کل کشور برای فدراسیون پزشکی ورزشی بسیار حائز اهمیت است تا جایی که یکی از معیار های عملکرد هیئت ها در پایان هر ماه نظارت بر روی باشگاههای آن استان است و هر استانی که بیشترین باشگاه را بازرسی کرده باشد امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد./مح

برچسب ها: سطح ، نمونه ، قوطی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.