سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالفقار نسب:

میزبانی جام ملت ها مثل آمار لیگ نیست که هر چه بفرستیم AFC قبول کند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: علی کفاشیان اعلام کرده که AFC قول میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 را به ما داده اما AFC به راحتی نمی تواند قول بدهد.

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،اظهار داشت: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که کنفدراسیون فوتبال آسیا قول میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 را به ما داده است اما AFC نمی تواند همینطوری قول بدهد بلکه برای میزبانی چنین تورنمنت بزرگی برنامه بدهیم و امکانات و ظرفیت های خودمان را معرفی کنیم تا توسط بازرسان AFC بازدید شوند.
برای میزبانی جام ملت های آسیا یک کنکور وجود دارد و قول دادنی نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: چند کشور هستند که کاندید میزبانی جام ملت های آسیا می شوند و امکانات خودشان را معرفی می کنند و بررسی می شود و باید مورد تایید قرار بگیرد تا شانس میزبانی این تورنمنت بزرگ را به دست بیاورند و مثل آمار معرفی تیم های لیگ برتر نیست که هر چه بخواهیم بفرستیم و AFC هم قبول کند.

وی در ادامه گفت: شاید آقای کفاشیان فکر می کنند که ظرف 6 سال می توانند امکانات و ظرفیت های لازم را ایجاد کنند.
به هر حال ایشان خودشان می توانند توانمندی هایی که دارند را ارزیابی کنند اما با شرایط موجود بعید می دانم که کشور ما و فوتبال ایران در این کنکور پذیرفته شوند.

در این زمینه وضعیت باید از خود کفاشیان بپرسید که چرا چنین مساله ای را عنوان کرده اند اما بسیار بعید است که شانس میزبانی جام ملت های آسیا را داشته باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: اگر چنین اتفاقی بیفتد و بتوانیم میزبانی جام ملت های آسیا را به دست آوریم،هم به لحاظ فوتبالی و هم اقتصادی برای ما خیلی می شود چون در آن صورت باید ساختار کنیم.

به هر حال برای میزبانی جام ملت های آسیا به AFC تعهد داده ایم و باید هتل،ورزشگاه و زمین تمرین مناسب ایجاد کنیم که اگر این اتفاقات بیفتد،صد در صد به نفع ورزش و اقتصاد ورزش ما خواهد بود.

فکر نمی کنم هیچ کارشناس ورزشی و علاقمند به ورزش مخالفت برگزاری مسابقات در این سطح در ایران باشد و همه دوست داریم ایران میزبان تورنمنت بزرگی مثل جام ملت های آسیا باشد.

وی افزود: به لحاظ مدیریت و برنامه ریزی به هیچ وجه توانایی برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا را نداریم.
از برگزاری مسابقات نوجوان آسیا در کشورمان هم مشخص است که نمی توانیم چون آن مسابقات هم آبرومندانه برگزار نشد.

البته مسابقات نوجوانان آسیا تنها در تهران بود اما جام ملت های آسیا باید 4 شهر با امکانات استاندارد معرفی کنیم. هزینه بازسازی استادیوم آزادی چند صد میلیون دلار می شود و ورزشگاه هایی مثل یادگار امام(ره) هم برای تجهیز و استاندارد سازی هزینه بسیار بالایی دارند.

وی در ادامه گفت: مطمئنا یکی از شرایط به دست آوردن میزبانی جام ملت های آسیا بحث حضور بانوان در استادیوم های ما ممنوع است.
AFC روی این مساله تاکید دارد و باید این مشکل حل شده و اجرایی شود وگرنه شک نکنید که AFC میزبانی جام ملت های آسیا را به ما نمی دهد.

ذوالفقار نسب در پایان گفت: یکی از فاکتورهای مورد نظر فیفا و AFC هواداران هستند. کشورهایی که سابقه حضور تماشاگر زیاد در مسابقات باشگاهی خود را دارند،امتیاز بیشتری برای میزبانی جام ملت های آسیا خواهند داشت اما هواداران فوتبال ما فقط یک امتیاز است و ما در فاکتورهای دیگر مثل زمین تمرین و استادیوم ها ساختار ضعیفی داریم./مح

برچسب ها: جام ملتها ، لیگ ، کفاشیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.