سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 1500 ميليارد تومان اعتبار ريالي صندوق توسعه به طرح هاي مهر ماندگار

معاون برنامه ريزي وزير صنعت و معدن و تجارت گفت: مقرر شده از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملي ،اعتباري معادل یکهزار و 500 میلیارد تومان به طرح های اولویت دار مهر ماندگار اختصاص يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، علیرضا شجاعی اظهار داشت : ظرف دو هفته آینده کارهای صدور جواز تاسیس برای متقاضیان مربوطه از سوی خانه های صنعت ومعدن صادر می شود.

وی با بیان اینکه درشرایط کنونی کشور فرصت طلایی برای بخش معدن ایجاد شده تا جایگزین مناسبی برای نفت باشد ، گفت : این بخش از ارزی آوری لازم نیز برخوردار است .

شجاعی افزود: بخش معدن اسناد بالادستی خیلی خوبی دارد از جمله آنها سند استراتژی که کار تدوین آن در مراحل نهایی قرار دارد و علاوه برآن سند آمایش سرزمین که در حال بازنگری و نهایی شدن است .


شجاعی تصریح کرد: وزارت صنعت ، معدن و تجارت طی دو مرحله در مجموع 5. 5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را جذب کرد و علاوه برآن مقرر شد از محل منابع ریالی این صندوق یکهزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های اولویت دار مهر ماندگار صرف شده و مازاد آن هم صرف پروژه هایی می شود که دارای پیشرفت بالایی است تا زودتر به چرخه تولید و صادرات ملحق شود .


معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن وتجارت  تاکید کرد : سال 1392 یکی از اولویت های وزارتخانه تکمیل پروژه هایی است که پیشرفت خوبی دارند و با قابلیت تولید صادراتی ، نگرش ارزآوری به آنها می شود و در عین حال از میزان پیشرفت بالایی برخوردارند.


وي در خصوص آمار معادن فعال و غير فعال كشور اظهار داشت:سال گذشته، چهار هزار و 953 معدن فعال در كشور  موجود بوده و مجموع كل معادن فعال، غير فعال و در حال تجهيز به ميزان شش هزار و 879 معدنبوده است ./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.