سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الکترونيکي شدن فرآيندهاي معدني/ تعيين محدوده هاي معدني در سامانه GIS

مديرکل دفتر آمار و فرآوري اطلاعات وزارت صنعت از الکترونيکي شدن فرآيندهاي معدني خبر داد و افزود: محدوده هاي معدني در سامانه GIS مبتني بر محيط جغرافيايي تعيين مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نيازي امروز در نشست خبري اظهار داشت: هم اکنون مقدمات کار فراهم شده تا وضعيت معادن به تفکيک رشته هاي معدني مشخص و فرآيندهاي معدني به صورت الکترونيکي پياده سازي شود.

وي با اشاره به اينکه همکاري خوبي با معاونت معدني وزارتخانه در اين خصوص انجام گرفته اظهار داشت: در شرايط کنوني تمامي فرآيندهاي صنعتي از جمله صدور جواز، پروانه بهره برداري، تسهيلات سرمايه در گردش و سرمايه ثابت و معافيت هاي گمرکي و ارايه خدمات به صورت الکترونيکي انجام مي گيرد.

وي ادامه داد: در حوزه معدن نيز يک درگاه ورودي تحت عنوان سامانه GIS مبتني بر محيط جغرافيايي طراحي شده است.

نيازي تصريح کرد:‌ در اين درگاه محدوده هاي معدني به طور کامل و شفاف مشخص شده و اطلاعات پايه از دستگاه هاي مرتبط با اين حوزه نيز در آن آورده شده است.

وي افزود: براين اساس محدوده معدني براساس نقشه مندرج بر اين درگاه به متقاضي واگذار مي شود و امکان معارض براي آن وجود نخواهد داشت.

نيازي تصريح کرد: هم اکنون برخي فرآيندهاي معدني همچون تبديل درخواست به پروانه اکتشاف و تعيين محدوديت به صورت الکترونيکي انجام مي گيرد و در آينده ديگر فرآيندها همچون گواهي کشف و پروانه بهره برداري نيز به درگاه الکترونيکي اضافه خواهند شد./عب
برچسب ها: الکترونیک ، معدن ، سامانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.