سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بی توجهی به درمان عیوب انکساری کودکان از علل ضعف بینایی در بزرگسالی

استاد گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بی توجهی به درمان عیوب انکساری کودکان را علل اصلی بروز ضعف بینایی در سنین بزرگسالی عنوان کرد .

 به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر عباسعلی یکتا با اشاره به عیوب انکساری در دوران کودکی با انجام اقدامات درمانی به موقع درمان می شود اظهارکرد : بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از دو سوم علت نابینایی و کم بینایی افراد بالای 50 سال ، عدم اصلاح عیوب انکساری در سنین کودکی آنها بوده است .

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزدیک بینی ، دور بینی  و انحراف چشم را از جمله عیوب انکساری چشم عنوان و خاطر نشان کرد : عیون انکساری اصلاح نشده پس از آب مروارید دومین علت نابینایی در جهان به شمار می رود .

 با اشاره به اینکه عیوب انکساری یکی از اختلالات شایع بینایی در کودکان به شمار می رود گفت : بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از 13 میلیون کودک در سنین 5 تا 15 سال به اختلالات بینایی ناشی از عیوب انکساری مبتلا هستند .

 یکتا بهترین زمان شناسایی عیوب انکساری در کودکان را تا سن 5 سالگی عنوان کرد وافزود : بر این اساس در سال های اخیر طرح شناسایی و درمان مشکلات و عیوب انکساری چشم کودکان در کشور در حال اجراست که این امر نقش موثری در کاهش آمار نابینایی و کم بینایی در سنین بزرگسالی خواهد داشت./ب

برچسب ها: ضعف ، انکساری ، بینایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.