سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار:

هوای تهران همچنان ناسالم است/ ورزشکاران فعالیت شدید بدنی نداشته باشند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و ورزشکاران بهتر است فعالیت شدید بدنی نداشته باشند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر کاظم ندافی ضمن بیان این خبر گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتي که بعد از ظهر امروز دوشنبه از مهار (مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران) ارسال شده است شاخص کیفیت هوا بطور میانگین برای ذرات معلق با قطر کوچکتر یا مساوی  5/2 میکرون (PM2.5) 180 و  حداکثر غلظت  آن در بین همه ایستگاهها 199 می باشد که در این شرایط کیفیت هوا همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تداوم این وضعیت در چند روز اخیر، در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید از فعایت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت  گفت: در اين شرايط انتظار مي رود با افزايش بيماري هاي قلبي يا ريوي مواجه شويم بنابراين لازم است مراكز بهداشتي و درماني آمادگي لازم را براي مواجهه با اين شرايط داشته باشند.

دکتر ندافی در ادامه افزود: توصیه می شود در این شرایط مسابقات ورزشی که مستلزم فعالیت شدید بدنی است انجام نشود. همچنین با توجه به این توصیه همیشگی مردم با مصرف میوه ها و سبزی جات حاوی مواد آنتی اکسیدان به حفظ سلامت خود کمک کنند و در منازل استفاده از شومینه  و اجاق گاز را به حداقل برسانند تا آلودگی کمتری در داخل ساختمان ایجاد شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.