سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشکده داروسازی تهران خبر داد:

كسب رتبه نخست كشوري مراكز تحقيقاتي نانوفناوري و علوم دارويي

رييس دانشكده داروسازي تهران از كسب رتبه نخست دو مركز تحقيقات نانوفناوري و علوم دارويي در ارزيابي هاي وزارت بهداشت خبر داد و گفت: امسال براساس ارزيابي هاي انجام شده مراكز تحقيقاتي نانوفناوري و علوم دارويي حائز رتبه نخست در كشور شده اند و به زودي در جشنواره رازي معرفي مي شوند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از دكتر ديناورند با اشاره به روند فعاليت هاي دانشكده داروسازي گفت: برنامه عملياتي دانشكده در چهار محور آموزشي، پژوهشي و فناوري، اداري و مالي و ارايه خدمات تنظيم، و شاخص ها و اهداف آن در بازه زماني 4 ساله ( از سال 1388 تا 1392) تعريف شده است.

رييس دانشكده داروسازي با بيان اينكه اميدواريم تا شهريور سال 92 به اهداف برنامه دست يابيم تصريح كرد: در حوزه پژوهش و فناوري قرار است 20 شركت دانش بنيان، 10 اختراع بين المللي داشته و به ازاي هر هيات علمي 3/5 مقاله در ISI توليد كنيم.

وي افزود: دانشكده داروسازي 70 عضو هيات علمي دارد و اكنون شاخص توليد مقاله در ISI به ازاي هر هيات علمي حدود 1/4 است و اميدواريم تا سال آينده  تعداد مقالات ما به 350 مقاله برسد.

دكتر ديناورند با اشاره به برنامه هاي حوزه آموزش گفت: در زمينه آموزش نيز اهدافي را تعيين كرديم كه براساس آن 25 درصد واحدها به صورت مجازي ارايه مي شود همچنين با بكارگيري روش هاي جديد آموزشي افزايش رشته هاي تخصصي و دانشجويان مقطع PhD را خواهيم داشت.

وي تصريح كرد: در حوزه ارايه خدمات و امور پشتيباني نيز اهداف و شاخص هايي را تعريف كرديم و براساس آن پيش مي رويم.

رييس دانشكده داروسازي با تاكيد براينكه دانشكده داروسازي براساس برنامه تعيين شده فعاليت خود را ادامه مي دهد افزود: دانشكده در زمينه توليد علم و فناوري و تربيت نيروي انساني از دانشكده هاي فعال است.

دكتر ديناروند با اشاره به فعاليت هاي مركز رشد فناوري هاي دارويي و صرفه جويي 200 ميليون دلاري آن براي كشور گفت: اين مركز جز فعال ترين مراكز رشد در كشور است و برخي داروهايي مورد نياز را توليد مي كند.

وي افزود: هرچند كه دانشكده داروسازي توليد كننده دارو محسوب نمي شود ولي محققان و داروسازان ما فعاليت هاي زيادي را در اين زمينه انجام مي دهند و مردم براي تامين داروهاي فوق تخصصي و كمياب به داروخانه هاي 13 آبان ما مراجعه مي كنند.

رييس دانشكده داروسازي يادآور شد: به طور كلي دانشكده داروسازي، دانشكده فعالي است و تاكنون 12 مركز تحقيقاتي توسط اعضاي هيات علمي اين دانشكده در دانشگاه تاسيس شده است. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.