سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آينده بحراني اتحاديه اروپا در سال 2013

"جميل ارتم" در سرمقاله جديد خود در روزنامه "تودي زمان" در مورد چشم انداز اتحاديه اروپا در سال آينده ميلادي گمانه زني كرده است و معتقد است كه بحران اقتصادي كنوني كشورهاي اروپائي در حال تبديل شدن به بحراني "سياسي" است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، وي در آغاز اين مقاله با استناد به اظهارات اخير "علي باباجان" معاون نخست وزير تركيه معتقد است كه بحران اقتصادي اروپا در حال تبديل شدن به بحراني سياسي است و در حال نزديك شدن به يك "بن بست" واقعي است. اين روزنامه نگار ترك معتقد است كه "اروپا بيش از اين نمي تواند به روند وخيم كنوني ادامه دهد." 

وي معتقد است كه آلمان هنوز هم با اعتقاد به نظريه "برخورد تمدن" هاي ساموئل هانتينگتون در پي جدايي بيشتر از كشورهاي جنوب اروپا برخواهد آمد و سعي دارد تا كنترل اتحاديه اروپا را در اختيار خود نگهدارد. در اين مسير آلمان خواهان خروج كشورهاي جنوب اروپا از جمع كشورهاي عضو اتحاديه اروپا خواهد بود. با اين حال نويسنده اين استراتژي را براي نجات اروپا از بحران كنوني چاره ساز نمي داند. 

ارتم معتقد است كه استراتژي دوم پيش روي اتحاديه اروپا فائق آمدن بر بحران سياسي كنوني در آن اتحاديه است و تنها راه اين مسئله را نزديكي اروپا به "كشورها و ملت هاي شرق" مي داند زيرا از اين طريق اقتصاد و صنعت كشورهاي اروپائي جان تازه اي خواهند گرفت. بنابراين از ديد اين تحليلگر ترك سال اينده ميلادي سال احياي دوباره و يا فروپاشي اتحاديه اروپا خواهد بود.  
وي در اين ميان مداخله هاي بانك مركزي آلمان در امور بانك مركزي اروپائي و اعمال فشار بر آن نهاد  مالي را از مخرب ترين عوامل براي اتحاديه اروپا دانسته است. 

وي معتقد است آلمان مي داند كه در سال آينده ميلادي با كاهش رشد اقتصادي مواجه خواهد شد و به همين دليل بر ساير كشورهاي اروپائي در راستاي منافع خود فشار مي آورد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.