سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

رقابت قصه گویان هشت استان کشور در گیلان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه 4 کشور با حضور 40 قصه‌گو در شهر رشت آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان، در این رویداد فرهنگی سه روزه ، قصه‌گویان استان‌های البرز، خراسان رضوی، زنجان، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، لرستان و گیلان با خواندن قصه های بومی و ملی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در آیین گشایش این جشنواره ، مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه سفر به گیلان با اشاره به میزان تاثیرگذاری قصه و قصه‌گویی در رفتار و شخصیت کودکان و برگزاری جشنواره های قصه گویی در تبادل تجربه و شنیدن قصه‌های مختلف از گوشه و کنار کشور، گفت: درحال حاضر یک‌هزار و 700 قصه‌گو در کانون‌های پرورش فکری کشور فعالیت دارند که بیشتر آنان را بانوان تشکیل می دهند.
 محمود مروج با اشاره به ادبیات و فرهنگ غنی کشورمان ، بر لزوم بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های کهن تاکید کرد و افزود : در کنار فعالیت‌هایی که کانون در حوزه قصه انجام می‌دهد مربیان و کارشناسان هم به قصه پژوهی پرداخته اند و به طور میدانی اقدام به جمع‌آوری قصه‌های بومی و محلی می کنند.
وی ، قصه‌گویی را نوعی دور هم‌نشینی توصیف کرد و اظهار داشت: تبادل تجربه و مشاهده شیوه‌های مختلف قصه ، یکی از اهداف برگزاری جشنواره های قصه گویی است.
هم‌زمان با گیلان شهر بندرعباس میزبان یکی دیگر از جشنواره‌های منطقه‌ای قصه‌گویی است و دو جشنواره دیگر نیز روزهای 17 و 25 دی ماه در کرمانشاه و بوشهر برگزار می‌شود / ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.