سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خارج کردن بک توده 28کیلو گرمی از شکم یک بیمار در مشهد

پزشکان جراح دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به خارج کردن یک توده 28 کیلوگرمی از شکم یک بیمار شدند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر محمد جواد قمری عضو تیم جراحی در این خصوص اظهارکرد: این عمل بر روی یک خانم 55 ساله اهل یکی از شهرستانهای استان خراسان شمالی در مرکز آموزشی ، پژوهشی درمانی قائم (عج) مشهد با موفقیت انجام شد .

این جراح متخصص عمومی با اشاره به اینکه بیمار با علائمی از جمله بزرگ شدگی شکم و ناتوانی در راه رفتن به کلینیک ویژه بیمارستان قائم مراجعه کرده بود اظهار داشت : پس از انجام اقدامات تشخیصی و تصویربرداری از شکم بیمار مشخص شد که توموری وسیع از عمق لگن تا زیر دیافراگم را فرا گرفته است .

قمری خاطر نشان کرد : وسعت این تومور به قدری بود تمامی شکم و لگن را فرا گرفته بود و عروق شکمی و بافتهای داخلی تحت فشار شدید بود .

عضو تیم جراحی بیمارستان قائم (عج) با اشاره به اینکه تومور بدخیم با ترشح مایع ای ژله مانند تمامی فضای شکمی را فرا گرفته بود افزود: همزمان با برداشت این تومور وسیع (سودومیکسوم پری توان) ، تخمدان ها ، لوله های رحمی ، رحم ، آپاندیس نیز برداشته شد.

قمری مدت زمان انجام این عمل را 4 ساعت اعلام کرد و خاطر نشان کرد : بیمار در حال حاضر در بخش مراقتهای ویژه بستری است و پس از دوران نقاهت اقدامات شیمی درمانی نیز بر روی وی آغاز خواهد شد .

وی علت بروز این نوع تومورها را بر اساس رفرانس های جدید جراحی و زنان که در سال 2012 منتشر شده است منشاء تخمدان و آپاندیسی اعلام کرد و گفت : این تومورها به صورت کیست های متعدد در محیط شکم رشد کرده و به سرعت رشد می کنند.

عضو تیم جراحی بیمارستان قائم (عج) مشهد با اشاره به اینکه بروز این گونه تومورها در زنان شایعتر است اظهارکرد : این توده ها بدون علامت هستند اما توجه به بهداشت و مراجعه منظم به پزشکان متخصص زنان ضروری است و بروز احساس پری شکم ، احساس سنگینی در لگن، اختلال در دفع مزاج ، و سیری زودرس از جمله علائم این بیماری به شمار می رود ./ع

برچسب ها: خروج ، توده ، شکم ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.