سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

افزایش توسعه مبادلات تجاري با منطقه اقليم كردستان عراق

معاونت توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان، گفت: با موافقت طرف عراقي مقرر شد، برای تسهيل و افزايش مبادلات تجاري با منطقه اقليم كردستان عراق گامهاي موثري برداشته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، پورنگ گفت: به استناد مكاتبه‌هاي سازمان ملی استاندارد ایران، در خصوص اقدامات انجام شده به منظور تسهیل و توسعه مبادلات تجاری با منطقه اقلیم کردستان عراق و رفع مشکلات موجود، مذاکراتی با مسئولین سازمان مرکزی استاندارد و کنترل کیفیت آن کشور برای مرتفع کردن مشکلات صدرالذکر در قالب توافقنامه به امضا رسید.
وی افزود: از جمله توافقات حاصل شده پذیریش علامت استاندارد ایران ضمن رعایت ویژگی های استاندارد عراق برای یک دوره آزمایشی شش ماهه می باشد، که در صورت موفقیت طرح موصوف کالاهای ایرانی بدون نیاز به انجام آزمون و اخذ گواهی بازرسی به اقلیم کردستان صادر خواهد شد.
پوررنگ اضافه کرد: از دیگر موارد توافق شده تشکیل شرکت بازرسی مشترک، بستر سازی لازم  برای ایجاد آزمایشگاههای مورد نیاز اقلیم توسط بخش خصوصی ایران، ارایه دوره های آموزشی مورد نیاز طرف عراقی و تشکیل کمیته های مشترک به منظور بررسی موانع در مبادلات تجاری دو کشور می باشد./ع
برچسب ها: مبادلات ، عراق ، تسهیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.