سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرسنت آنلاين :

مداخلات غرب در جهان اسلام موج "بیداری اسلامی" را ايجاد کرد

بیداری اسلامی در کشورهای عربی بر عقیده دولتهای غربی پیرامون حق حاکمیت که به دوره معاهده وستفالیا باز می گردد تاثیر خواهد گذاشت و آنان را با چالش مواجه خواهد ساخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري كرسنت آنلاين، دولتهای غربی به دلیل پیگیری منافع استعماری خود هیچ گاه به حق حاکمیت کشورهای دیگر احترام نگذاشته اند. در جریان بیداری اسلامی اخیر در منطقه خاورمیانه این امر بیش از گذشته نمایان شد. سوريه، لیبی، بحرین و یمن نمونه هایی هستند که مداخلات آشکار مستکبرین غربی را نشان می دهند.

مداخلات غربی ها در امور داخلی کشورهای اسلامی سبب شده تا مردم منطقه اقبال بیشتری به روند بیداری اسلامی پیدا کنند و اجازه ندهند که دولتهای جدیدشان دست پرورده غربی ها باشند.  

زمانی که سازوکارهای بدیل زمامداری اجرا شوند، سازمانهای اجتماعی و سیاسی اسلامی می توانند با موفقیت سازوکارهای خود برای برقراری امنیت و دفاع از خود را اجرا نمایند. در لبنان، گروه حزب الله بطور موفقیت آمیزی استراتژی مقاومت را اجرا کرده و در مقابل فشارهای وارده از سوی غرب ایستادگی نموده و بر حق حاکمیت ملی و مستقل لبنان تاکید نموده است. 

در ایران، "بسیج" نشان داده که مدل بدیلی را در زمینه عملگرایی اجتماعی و سیاسی ارائه کرده است. بیشتر مساجد ایران دارای گروههای بسیج هستند که بطور داوطلبانه و تمام وقت مشغول به خدمت رسانی هستند. اعضای این گروهها در درون سازمان بسیج مهارت ها و توانایی اجتماعی لازم را بدست می آورند. اعضای بسیج در ایران کارشناسان خبره ای در زمینه فناوری اطلاعات هستند و در زمینه توسعه زیربناهای این بخش کوشیده اند. 

نیروهای بسیج همچنین برای خدمت رسانی در بخش های کشاورزی، خدمات درمانی، راه سازی و تامین آب آشامیدنی به مناطق روستایی اعزام می شوند. در نتیجه، امروزه بسیج سازمانی اجتماعی – سیاسی است که حافظ نظم و قانون در جامعه ایران است با این حال رسانه های غربی در پی آن بوده اند تا از بسیج چهره ای مخدوش و بعنوان نیروهای اجبارگر به نمایش گذارند.   
بیداری اسلامی نشان می دهد که امت اسلامی ارائه سازوکار بدیل خود برای حکمرانی را آغاز نموده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.