سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پنجمين همایش صلح و روابط بین الملل مطرح شد؛

تولید دانش براساس نیازهای جامعه ضروری است

تولید دانش بر اساس نیاز های جامعه به عنوان یک امر مهم در کشور ضروری است که با استفاده از پژوهش ها و آموزش و توسعه رشته های بین رشته ای محقق خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛دکتر قربانی، رئیس انجمن روابط بین الملل و قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پنجمین همایش صلح و روابط بین الملل  که صبح امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد گفت: در انجمن روابط بین الملل به دنبال توسعه این رشته و ارتقای جایگاه آن در بین رشته های علوم انسانی هستیم که هم در محور پژوهش ها و هم در  توسعه ‌آموزش، توسعه رشته های بین رشته ای و برگزاری کارگاه ها محقق می شود.

انجمن با عمر کوتاه چهار ساله خود توانسته به طور مستقیم و غیر مستقیم قدم های خوبی در این زمینه بردارد اما نکته ای که به عنوان یک رویکرد علمی در انجمن دنبال می کنیم این است که با توجه به تحولاتی که در بحث ساختار اجتماعی و مطالعات کاربرد رشته های علوم انسانی که در دنیا در حال رخ دادن است یک بحث جدی که مطرح می شود این است که آیا رشته های موجود می تواند پاسخ گوی نیازهای بومی، ملی ،‌منطقه ای و بین المللی باشد بنابراین ایجاد ارتباط بین روابط بین الملل و ساختارهای اجتماعی و نیازهای جامعه یک امر بدیهی به نظر می رسد.

وی گفت: ضمن اینکه  در انجمن روابط بین الملل، نظریه ها و رهیافت هایی که در دنیا در رشته روابط بین الملل وجود دارد به دنبال ایجاد گفتمانی هستیم که بتواند مباحث و دانش جدید بر اساس نیازهای جامعه ایجاد کند یعنی تولید دانش بر اساس نیاز های جامعه یکی از مسئولیت های مهم انجمن است که از طریق آموزش و ایجاد رشته های جدید و رشته های بین رشته ای می توان این اقدام را انجام داد.

** تنها کشوری هستیم که تقاضا برای تحصیلات تکمیلی بسیار بالا است

قربانی گفت: با توجه به اینکه تعداد فارغ التحصیل ها در کشور ما در حال افزایش است بنابر این سیاست اصلی این است که بتوانیم تقاضاهایی که برای ادامه تحصیل در رشته های علوم سیاسی و به ویژه روابط بین الملل است را پاسخ گو باشیم ما تنها کشوری هستیم که  تقاضا برای تحصیلات تکمیلی  در آن بسیار بالاست و اما واقعیت این است با قابلیت هایی که در کشورمان داریم بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

وی گفت: توسعه رشته بر اساس نیازهای کشور سیاست اصلی انجمن است و نکته بعدی که در انجمن دنبال آن هستیم این است که در بحث تولید دانش بر اساس روابط بین الملل قدم  برداریم.

وی خاطر نشان کرد: 100 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شده  که دویست مقاله را برای چاپ در مجموعه مقالات انتخاب کردیم که علاوه بر آن  در نشریه انجمنی به چاپ خواهد رسید و   80 مقاله نیز برای سخنرانی در پنل ها انتخاب شد/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.