سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله ممدوحي:

استفاده از رسانه‌هاي جمعي پرمخاطب موجب گسترش فرهنگ نماز مي شود.

يكي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري گفت: جشنواره نماز ونيايش به دليل هيجاناتي كه براي جوانان و نوجوانان به دنبال دارد در ترويج فرهنگ ديني در سطح جامعه موثر است

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري جشنواره نمازونياش آيت‌الله حسن ممدوحي با بيان اينكه سلامت جامعه در گرو معنويت است اظهار كرد: براي گسترش معنويت در سطح جامعه بايد فرهنگ نماز و نيايش را نهادينه كنيم.
وي بهترين شيوه فرهنگ‌سازي در جامعه را استفاده از رسانه‌هاي تأثيرگذار دانست و بيان كرد: فرهنگ‌سازي ديني در جامعه كاري آسان نيست و براي اين اقدام بايد بسيار با احتياط گام برداشت.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مسئولان فرهنگي بايد از ابزارهاي گوناگوني براي فرهنگ‌سازي نماز در سطح جامعه بهره ببرند گفت: براي گسترش اين فرهنگ بايد از رسانه‌هاي جمعي پرمخاطب مانند سينما، تلويزيون و راديو استفاده كرد.
وي با بيان اينكه برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي با رقابت سالم نيز از ديگر راه‌هاي ترويج فرهنگ ديني در سطح جامعه است تصريح كرد: بايد با استفاده از كارشناسان آگاه در جامعه نيازسنجي كنيم و از موضوعاتي بهره ببريم كه براي آنان تازگي دارد.
آيت‌الله ممدوحي با تاكيد بر اينكه پرداختن به مسئله‌اي مانند نماز در فيلم‌ها و فيلم‌نامه‌ها از حساسيت خاصي برخوردار است ابراز داشت: براي ساخت فيلم‌هاي پرمحتوا و جذب مخاطبان بايد از سوژه‌هاي جديد و خوب بهره برد.
وي تاكيد كرد: زماني شاهد فرهنگ‌سازي صحيح و اصولي در سطح جامعه هستيم كه به صورت زنجيره اي بتوانيم به گسترش و نشر اين فرهنگ به شيوه‌هاي گوناگون بپردازيم.
اين استاد حوزه از مسئولان فرهنگي كشور خواست تا با سرمايه‌گذاري در بخش جشنواره‌هاي فرهنگي و ديني جوانان را به سمت مباني ديني و اعتقادي چون نماز و نيايش جذب كنند.
وي ادامه داد: همه تلاش‌ها در اين زمينه نبايد به مدت زمان برگزاري جشنواره ختم شود بلكه بايد به صورتي براي مردم نهادينه شود كه براي برپايي چنين مسابقات و جشنواره‌هايي لحظه شماري كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري برگزاري جشنواره‌هايي مانند نماز و نيايش را در سطح جامعه مطلوب دانست و بيان كرد: برگزاري اين‌گونه جشنواره‌ها به دليل هيجاني كه براي جوانان به همراه دارد در ترويج فرهنگ ديني بسيار موثر است.
جشنواره نماز ونيايش به روايت دوربين از دوم تا پنجم بهمن ماه به همت انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي قم در استان قم برگزار خواهد شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.