سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

برای مقابله با تحريم ها باید نهضت ساخت را تقویت کنیم

برای مقابله با تحریم ها باید نهضت ساخت تجهیزات را در داخل کشور تقویت کنیم که در این حوزه ظرفیت های خوبی در کشور داریم.

دکتر روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: پیامد تحریم ها در کوتاه مدت فشار و سختی است و در دراز مدت اگر تدبیر خوبی برای مقابله با آن بينديشيم، مطلوب و سازنده خواهد بود و اگر ضعف و سستی از خود نشان دهیم پیامدهای منفی و شکننده خواهد داشت.
 
وی به کلید حل مشکل تحریم ها اشاره کرد یادآور شد: کلید حل این مشکل اهتمام و تدبیر شجاعانه ای است که ما در دانشگاه ها باید داشته باشیم و با همکاری با هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت بر تحریم ها فائق بیائیم.

دکتر روستا آزاد به آخرین وضعیت ماهواره دانشگاه صنعتی شریف پرداخت و تصریح کرد: ماهواره ساخت دانشگاه شریف را به سازمان فضایی تحویل داده ایم و ظرف مدت یکسال اخیر پرتاب خواهد شد.

**صهیونیست ها برای تشدید تحریم ها علیه ایران به اروپا متوسل شده است

دکتر روستا آزاد در ادامه گفت: صهیونیست ها با دولت اوباما بر سر تحریم هاي اعمالی علیه ایران اختلاف پیدا کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که در زمینه تحریم های اعمالی علیه ایران هر چه به ‌آمریکا فشار بیشتری وارد کنند نتیجه کمتری می گیرند.

وی ادامه داد: برای جبران خلاء فشار تحریم ها علیه ایران صهیونیست ها به اروپایی ها متمایل شده اند و در این زمینه از دولت فرانسه به طور ظاهر پاسخ های خوبی دریافت می کنند و دولت آلمان هم قدری به صهیونیست ها روی خوش نشان داده اند.

وی خاطر نشان کرد: این تحریم ها برای ما که سال هاست با آن سرو کار داریم اثری ندارد و از نظر آثار و تبعات آن هم خطر جدی ما را تهدید نمی کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.