سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه اتحاديه عرب درباره تحولات اخیر عراق

اتحادیه عرب روز یکشنبه در بیانیه ای از دولت عراق و تمام گروه های سیاسی و عشایری در این کشور خواست از ورود به بازی های مرگبار و جنجالی طایفه ای و قومی پرهیز کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، در این بیانیه همچنین از گروه های مختلف عراق خواسته شده است مصلحت عالی عراق را مد نظر قرار دهند.

اتحادیه عرب در این بیانیه از دولت عراق به ریاست نوری مالکی ، طبقه سیاسی عراق و تمام گروه های موثر در این کشور از جمله مراجع دینی ، گروه های سیاسی ، شیوخ عشایر و سازمان های داخلی خواست مصلحت و منافع ملی عراق را مد نظر قرار دهند و از تمام تلاش ها برای حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور و دوری از تحریک اختلافات و درگیری های طایفه ای مرگبار استفاده کنند.

بر اساس این بیانیه ، اتحادیه عرب تمام تحولات نگران کننده عراق را در این روزها که در آستانه دومین سالگرد خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور قرار داریم از نزدیک رصد می کند.

در این بیانیه آمده است در شرایطی که امیدهای زیادی به بهبود اوضاع عراق و عبور از پیامدهای جنگ و خرابی های ناشی از آن وجود داشت متاسفانه اکنون تنش میان گروه های سیاسی در عراق تشدید شده و آتش آن جامعه این کشور را در بر گرفته است.

اتحادیه عرب در این بیانیه خواستار بررسی و درمان عوامل خفقان موجود و آغاز گفتگوی جدی میان تمام گروه های عراقی برای تحقق آشتی ملی فراگیر ، تقویت وحدت عراق ، حرکت به سوی آینده برای ساختن عراقی قوی ، دمکراتیک و تکثر گرا ، تلاش برای بازسازی آن ، بهبود اوضاع مردم این کشور و حل بحران های موجود شده است.

بر اساس این بیانیه ، عراق در آستانه برگزاری رویداد مهمی شامل برگزاری انتخابات شورای های استانداری در ماه آینده است و این امر ایجاب می کند فضای آرام و باثباتی برقرار شود و گروه های فعال در روند سیاسی کشور برای موفقیت برگزاری این انتخابات بار دیگر اعتماد سازی کنند.

اتحادیه عرب تاکید کرد در کنار عراق برای موفقیت روند دموکراسی در آن ایستاده است و از هیچ تلاش و کمکی برای حل بحران سیاسی موجود در این کشور دریغ نمی کند.
برچسب ها: اتحادیه عرب ، عراق ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.