سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای 5 سال آینده؛

تدوین سند برنامه استراتژیک صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشور

سند برنامه استراتژیک این صندوق در طی برگزاری 14 ماه مستمر جلسه های کارشناسی، برای 5 سال آینده استخراج شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي  باشگاه خبرنگاران دکتر حیدری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، با اشاره به این که این صندوق روندهایی که در نیازهای اولویت دار کشور قرار داشت در دستور کار جدی خود قرار داده است گفت: یکی از فعالیت هایی که طی یک سال گذشته انجام شده است و در حال حاضر نتایج آن جمع بندی می شود، تدوین سند برنامه استراتژیک این صندوق است که برای انجام آن 14 ماه مستمر جلسه های کارشناسی برگزار شد و به این ترتیب استراتژی صندوق را برای 5 سال آینده استخراج کردیم از این طریق، در واقع جایگاه خود را در اهداف نقشه جامع علمی کشور مشخص کرده ایم .

حیدری تصریح کرد: در این چارچوب موارد مختلفی را مورد هدف قرار داده ایم که یکی از مهم ترین موارد توجه به نیازهای کشور در انجام فعالیت های تحقیقاتی است به عبارت دیگر در حال حاضر بخش قابل توجهی از فعالیت های پژوهشی ما نیاز محور نیست به طور طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران چون سازمان حمایتی است تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد.

وی افزود: بر همین اساس یکی از اولویت هایی که در سند چشم انداز صندوق به آن رسیده ایم این است که بخش پژوهش های نیاز محور را در صندوق توسعه دهیم و بتوانیم زیر ساخت و الگوهایی برای آن ها فراهم کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد: با توجه به این که این صندوق شبکه انسانی و ارتباطی قابل توجهی دارد، می توانیم برای اثر گذاری از این ظرفیت استفاده کنیم.
این اثر گذاری از منظر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیشتر از این که در منابع مالی باشد، در جریان سازی نقش دارد.

وی در خاتمه گفت: یکی از مواردی که از آن به عنوان جریان سازی ها یاد می شود و در این صندوق شروع شده، جریان سازی برای شکل گیری کرسی های پژوهشی است.

گفتنی است، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور یکی از واحد های تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است./ع2
برچسب ها: پژوهشگر ، فناوری ، صندوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.