سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يائسگي پيش از موعد ابتلا به ديابت را افزايش مي‌دهد

يائسگي زودرس خطر ابتلا به ديابت نوع 2 در زنان را افزايش مي‌دهد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، نتايج يك تحقيق روي 3691 زن يائسه مبتلا به ديابت نوع 2 و مقايسه آنها با 4408 زن از گروه شاهد نشان داد كه زناني كه دچار يائسگي زودهنگام مي‌شوند در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به ديابت نوع 2 نسبت به بقيه قرار مي‌گيرند.

براساس اين گزارش محققان در طول يك پي‌گيري 11 ساله مشاهده كردند نسبت به زناني كه در سنين بالاي 50 سال دچار يائسگي مي‌شوند زناني كه در سنين جوانتر يائسه مي‌شوند نزديك به 5/1 برابر بيشتر در معرض خطر ابتلا به ديابت نوع 2 قرار مي‌گيرند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: خطر بالاتر وقوع ديابت همچنين با طول عمر كوتاه باروري همراه بوده است و اين نتايج نامطلوب به دست آمده از يائسگي زودرس نيز با تعديل عواملي مانند شاخص توده بدن (BMI)، دور كمر و يا سيگار كشيدن به طور قابل توجهي تغيير نيافته است.

گفتني است: يائسگي يك فرآيند بيولوژيك طبيعي و گذر از مرحله‌اي به مرحله ديگر همراه با تغييرات هورموني، فيزيكي و رواني است كه به رخ دادن آن در زنان كمتر از 40 سال، يائسگي زودرس مي‌گويند كه در اين ميان مصرف برخي از داروها و يا انجام بعضي از اعمال جراحي مي‌توانند از عوامل ايجاد آن باشند./ع2

برچسب ها: یائسگی ، دیابت ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.