سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای موافقتنامه ای میان وزارتخانه های نفت و علوم:

طراحي نرم افزارهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل

مدیرکل امور فناوری وزارت نفت، با بیان این که نرم افزارهای خارجی بدون در نظر گرفتن خصوصیات مخازن نفت و گاز کشور تهیه می شود، گفت: با تولید نرم افزارهای داخلی، این مسئله نیز برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد ابراهیم شفیعی هدف از امضای این توافقنامه را تولید، توسعه و رفع نیازهای همه نرم افزارهای صنعت نفت با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود نرم افزاری دانشگاه های کشور و تولید دانش فنی و در نهایت تبدیل آن به فناوری روزآمد و تجاری سازی نرم افزارها اعلام کرد.

وی به هزینه های بالای خرید، اجاره، پشتیبانی، خدمات پس از فروش و به روزآوری نرم افزارهای خارجی اشاره کرد و گفت: صنعت نفت برای تهیه نرم افزارهای مورد نیاز خود دارای مشکلاتی از جمله فروش غیرمستقیم، قیمت بالای اجاره و آموزش، ارائه نشدن پشتیبانی و ناسازگاری عملکرد نرم افزارهای تجاری موجود با شرایط مخازن هیدروکربوری ایران بوده که با امضای این موافقتنامه و تولید این نرم افزارها در داخل این مشکلات نیز برطرف می شود.

شفیعی با بیان این که نرم افزارهای خارجی بدون در نظر گرفتن خصوصیات مخازن نفت و گاز کشور تهیه می شود، گفت: با تولید نرم افزارهای داخلی، این مسئله نیز برطرف می شود.

وی مدت اجرای این موافقتنامه را در فاز اول 3 ساله اعلام کرد و افزود: اجرای پروژه های پژوهشی، تحقیقاتی، طراحی مهندسی و مشاوره ای موردنیاز صنعت نفت، طراحی، تولید، توسعه و مدیریت نرم افزارهای موردنیاز صنعت نفت، در حوزه های بالادستی و پایین دستی، طراحی و مهندسی در قالب شرکت های دانش بنیان، ارائه مشاوره های صنعتی برای حل مشکلات نرم افزاری واحدهای موجود در صنعت نفت، همکاری در جذب، بومی کردن و توسعه نرم افزارهای موردنیاز صنعت نفت، از جمله زمینه های همکاری موافقتنامه "طراحی و تولید نرم افزارهای مورد نیاز صنعت نفت" میان وزارت نفت و علوم است./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.