سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی اردبیل 15 درصد افزایش یافت

معاون عمرانی استانداری اردبیل از افزایش 15 درصدی تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل   کمال الدین میرجعفریان افزود: اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستایی از سال 85 با اعطای تسهیلات 50 میلیون ریالی آغاز شده و سالانه مبلغ تسهیلات اعطایی از طریق بانکهای عامل 15 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 245 روستا از تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی استفاده کرده اند، ادامه داد: از این تعداد 40 هزار و 775 واحد بهسازی و یا مقاوم سازی شده است.

معاون عمرانی استانداری افزود: علاوه بر این، 50 هزار واحد مسکونی نیز هم اکنون به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این متعداد 34.5 درصد در شرف دریافت تسهیلات و مابقی تسهیلات خود را دریافت و پایان کار گرفته اند.

میر جعفریان با تاکید به توجه ویژه دولت به امر بهسازی منازل روستایی، ادامه داد: به دلیل واقع شدن استان اردبیل بر روی گسل زلزله ضروری است طرح مقاوم سازی روستاها با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط در اولین زمان ممکن به اتمام برسد.

وی ابراز امیدواری کرد با اتمام مقاوم سازی واحدهای باقیمانده بتوان در زمان نزدیک جشن مقاوم سازی منازل روستایی را در این استان برگزار کرد.

 /ع.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.