سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوی بنفشه در سالن "سینماحقیقت"

فیلم های مستند «یک سطر واقعیت»، «بوی بنفشه» و« ظغال» در سالن "سینماحقیقت" مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده رفته و سپس جلسه نقد و بررسی این آثار برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موضوع این مستندها که به ترتیب برگزیده ی بخش «مستند حمایت از کار»، «مستند قوم شناسی» و « مستند اجتماعی» جشنواره ششم سینماحقیقت هستند، به این شرح است:
یک سطر واقعیت: مدیرعامل کارخانه ایران چسب قزوین جهت ایجاد اشتغال، چسب های برق را برای بسته بندی به زندان مرکزی قزوین می فرستد و روح همدلی و اعتماد به نفس را در زندانیان تقویت می کند.
بوی بنفشه: هر سال در روزهای پایانی زمستان در دل جنگلهای شمال، گیاهی خودرو به نام بنفشه می روید که خاصیت دارویی دارد و زنان روستا فقط تا آغاز بهار فرصت دارند که این گیاه را بچینند و بفروشند.
ظغال: نگاهی به زندگی پیر مردی که کارش خالی کردن چاه های ذغال است، وی پسری جانباز دارد و در سن 80 سالگی هم کار می کند تا مخارج زندگی را تامین کند   
برپایه این گزارش، پس از نمایش فیلم های یادشده هم جلسه نقد و بررسی آنها، با حضور شاپور عظیمی و علاقمندان سینمای مستند برگزار خواهد شد.
عصرامروز (یکشنبه10دی)  نیز فیلم های پرواز در آب (مازیار مشتاق گوهری) و کوچ زود هنگام (فریدون نجفی) به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری ارشاد مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
این گزارش می افزاید: برنامه زمانی نمایش این فیلم ها که تا 13 دی مــــاه، در سالن سینماحقیقت برپا می گردد، از ساعت16:30 لغایت 18 است و جلسات نقد و بررسی هم طی ساعات 18:15 تا 19:45 برگزار می گردد.
گفتنی است که شرکت در این «برنامه» برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده، همه روزه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.