سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

سیر و خواص ضدعفونی کننده آن

سیر خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

 

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: کاهش بیماری های قلبی عروقی، کاهش چربی خون ، کاهش ابتلا به سرطان معده و روده و کاهش میزان کلسترول از خواص سیر است.

مظفری افزود: سیر پخته شده قدرت طبی کمتری دارد، افزود: کشت سیر بیشتر در نواحی مختلف ایران به خصوص در شمال کشور بیشتر است و رسوبات خون را حل می کند و به همین دلیل افرادی که درد مفاصل، نقرس و رماتیسم دارند، توصیه می شود.

به گفته کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری؛ سیر ضدعفونی کننده معده، تقویت کننده پیاز مغز است و عضلات قلب را به نشاط در آورده و گردش خون را منظم می کند.

مظفری خاطرنشان کرد: مصرف زیاد سیر مضر بوده و مصرف متعادل آن برای اسهال، برونشیت، سردرد، زکام مزمن، ضعف حافظه و سرگیجه سودمند است.

وی یادآور شد: سیر در برابر امراض بیماری مانند تب مقاوم است پوست بدن را خوش رنگ و گونه ها را سرخ و روده ها را از عفونت پاک می کند.

وی با بیان اینکه سیر سنگ کلیه را از بین می برد، تصریح کرد: وقتی حشره ای شما را گزید، فوری محل نیش گزیدگی را با سیر بمالید تا سوزش و درد آن تسکین پیدا کند.

اگر یک بسته سیر را در انبار غلات آویزان کنید و یا روی آن پخش کنید،موجب فرار موش ها می شود. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.