سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

صدور400هزارشناسنامه مکانیزه برای شهروندان مازندرانی

400هزارشناسانه جدید مکانیزه برای شهروندان مازندرانی صادرشد .

مدیرکل ثبت احوال مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: از این تعداد 240هزار جلد شناسنامه طرح جدید برای افراد کمتر از 15سال و160هزار جلد نیز برای شهروندان بالای 15 سال مازندران صادر شد.

ملکی افزود: هنوز توزیع شناسانه های جدید در مازندران اعلام عمومی نشده وبا فراهم شدن زیرساخت های آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران به هوشمند کردن کارت های ملی اشاره کرد و گفت: با تجمیع چند کارت شامل کارت های سوخت خودروها، ملی، بانکی وخدمات دیگر در قالب کارت هوشمند ملی از سال آینده به مدت پنج سال میان شهروندان مازندرانی توزیع خواهد شد.

ملکی افزود: هم اکنون ایستگاه مربوطه به هوشمند کردن کارت ملی برای اعلام آمادگی مازندران برای اجرای این طرح کشوری راه اندازی شده و بزودی شعبه دیگری در آمل ایجاد خواهد شد.

وی، با بیان اینکه از پنج میلیون و 200هزارجلد سندهای سجلی در مازندران تاکنون سه میلیون و 250هزار جلد سند آرشیو الکترونیکی شده است، گفت: باقیمانده سندها نیز در مرحله اسکن برای قرارگرفت ن در آرشیوالکترونیکی این اداره کل است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ، با تاکید براینکه حتما افراد در مهاجرت های بین شهری وحتی جابه جایی منزل از یک خیابان به منطقه دیگر شهری باید به اداره ثبت احوال شهرستانها اطلاع دهند، افزود: تغییرنشانی ها از سوی افراد واعلام آن به اداره ثبت احوال جدی گرفته نمی شود اما شهروندان باید بدانند که اعلام تغییرجابه جایی ها حتما باید به ثبت احوال محل سکونت اطلاع داده شود.

مازندران حدود سه میلیون و150هزارنفرجمعیت دارد. /ع

برچسب ها: صادر ، شناسنامه ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.