سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تولید عصاره اصلی زردچوبه برای نخستین بار در کشور

عصاره اصلی زردچوبه (فرم نانو میسلی کورکومین) برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد دکتر محمودرضا جعفري رييس مرکز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهداظهارکرد: اين دارو در درمان بيماريهايي از جمله آلزايمر، پيشگيري از سرطان، بيماريهاي آرتريدي موثر است.

استاد دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه در حال حاضر عصاره زردچوبه در فرم هاي خوراکي و به شکل قرص موجود است خاطر نشان کرد: براي تاثير اين عصاره بر روي بدن با استفاده به شکل خوراکي بايد دوزهاي بالايي تجويز شود که به خوبي هم جذب بدن نمي‌شود در حالي که در فرم نانو اين عصاره دوز کمتر و جذب بيشتري خواهد داشت.

دکتر جعفري گفت: با يکي از کارخانه‌هاي داروسازي به منظور توليد اين دارو به صورت جي ام پي (تضمين کيفيت و روش بهينه توليد دارو ) رايزني شده و وزارت بهداشت نيز اعتبارات لازم را براي توليد اين دارو اختصاص داده است و اميدوارم اين فرآورده به زودي به مرحله باليني برسد .

رييس مرکز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز در خصوص ديگر فرآورده‌هاي توليد شده در اين مرکز اظهار داشت: در سال گذشته نيز پس از 12 سال کار تحقيقاتي و پژوهشي نخستين نانو داروي ضد سرطان در اين مرکز تهيه و پس از طي مراحل کارآزمايي باليني به مرحله توليد صنعتي رسيد./ع

برچسب ها: نخستین ، بار ، کشور ، تولید ، عصاره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.