سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اتفاقي کم سابقه در آمريکا، دو راکت انداز به پليس تحويل داده شد + فیلم

در اتفاقي کم سابقه در لوس آنجلس آمريکا در چارچوب تحويل سلاح ، دو راکت انداز به پليس تحويل داده شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، در هفته اي که گذشت، در روز تحويل اسلحه به پليس در شهر لوس آنجلس آمريکا، فردي دو قبضه  راکت انداز را به پليس تحويل داد که اتفاقي کم سابقه بوده است. از سال دو هزار و نه که طرح تحويل اسلحه در برابر دريافت پول نقد يا کارت هديه اجرا شده است، فقط در شهر  لوس آنجلس حدود ده هزار اسلحه جمع آوري شده است.
لي باکا کلانتر لوس آنجلس گفت مثل اينکه ما در کشوري جهان سومي زندگي مي کنيم که چنين سلاحهايي در دست مردم است. حال اين سؤال را بايد بپرسيم که چرا بايد اين طور باشد؟
اين راکت اندازها ساخت آمريکا هستند و مالکيت آن دست اشخاص غيرقانوني است. تحويل اين سلاحها در چارچوب برنامه «خريد اسلحه هاي در دست مردم بدون پرسش و پاسخ» انجام مي شود.
وجود نمايشگاه ها و فروشگاههاي بزرگ اسلحه و نبود کنترل کافي روي سابقه خريداران باعث شده است تا جامعه آمريکا در حد خطرناکي مسلح شود. جالب اينجاست کساني که سلاحهاي خود را به پليس تحويل مي دهند از همه قشرها و سنين هستند.
وقتي از پليس درباره منشا اين راکت اندازها پرسيده شد، پليس ابراز بي اطلاعي کرد زيرا در طرح تحويل اين سلاحها هيچ سؤالي از مردم پرسيده نمي شود و همين مسئله رمز موفقيت اين برنامه بوده است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.