سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افتتاح پیشرفته‌ترین نیروگاه مقیاس کوچک کشور در مشهد

ظرف چند روز آینده نخستین نیروگاه مقیاس کوچک CHP مشهد که پیشرفته‌ترین نوع آن است در مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد مدیرعامل شرکت گردشگری سپاد با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه این نیروگاه در زمینی به مساحت هشت‌هزار‌ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان در دست اجراست.

سید‌مهدی درهمی در خصوص مزیت نیروگاه‌‌های مقیاس کوچک CHP در مقایسه با نیروگاه‌های بزرگ عنوان کرد: بيشتر انرژی کشور در خود نیروگاه‌ها هدر می‌رود، همچنین با‌توجه به اینکه این نیروگاه‌ها در خارج شهر هستند در زمان انتقال نیز انرژی مصرف خواهد شد، اما با احداث نیروگاه‌های کوچک دو منظوره حرارتی و الکتریسیته این نقیصه هدر رفت انرژی برطرف می‌شود و راندمان بالا خواهد رفت.


وی با اشاره به اینکه این نیروگاه، تولید توامان برق و حرارت را دارد، تصریح کرد: در این نیروگاه‌ها تولید انرژی الکتریکی یکی از اهداف به شمار مي‌رود، در‌حالی‌که تاکنون حرارتی که به‌طور طبیعی در فرآیند تولید برق در نیروگاه‌های بزرگ در محیط رها می‌شد در این روش با تولید حرارت و گرفتن آب گرم نیز می‌توان آب گرم چند‌ ساختمان را فراهم کرد و به اين ترتيب مصرف انرژی که چند موتور‌خانه می‌تواند داشته باشد به حداقل می‌رسد.


مدیر عامل یک شرکت گردشگری در خراسان با اشاره به ورود سالانه میلیون ها نفر زائر داخلی و خارجی بیان داشت:ایجاد مجتمع های گردشگری و تجاری مدرن می تواند باعث افزایش میزان ماندگاری زائران در مشهد بشود.
وی تاکید کرد:مجتمع های نوین می توانند با ارائه خدمات مناسب عامل افزایش رضایت زائران در مدت زمان اقامت در مشهد بشوند/ع.

برچسب ها: افتتاح ، نیروگاه ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.