سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات اوباما و نفرت بیشتر مردم دنیا از آمریکايی‌ها

ترکیب پیچیده بخش صنعتی – نظامی امریکا با یکدیگر محصولی فاسد و پوسیده را پدیده آورده که هرگونه نهاد دموکراتیکی را در آمریکا رو به ویرانی برده است و نتایج مرگبارتری را نیز در پی داشته است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از استاپ وار، شاید هیچ زمانی به اندازه امروز، امریکائی ها مخالف رهبران خود و تصمیم آنان برای ادامه جنگ در کشورهای دیگر نبوده اند. هم اکنون بیش از 60 درصد از آمریکائی ها خواهان خروج نیروهای امریکائی از افغانستان هستند.  
 
حتی در دوره اوج مخالفت افکار عمومی آمریکا با جنگ ویتنام نیز عده ای از شهروندان آمریکائی وجود داشتند که ان جنگ را قابل توجیه قلمداد می کردند. امروز همانگونه که "رابرت نعیمان" در فارین پالسی نوشته است "رهبران غربی از آوردن توجیه و عذر و بهانه برای این موضوع که چرا تاکنون نیروهای غربی در افغانستان باقی مانده اند منصرف شده اند و در مورد علت کشته شدن آنان از سوی شورشیان و قتل هایی که خود این نیروها مرتکب شده اند پاسخی نمی دهند."  
 
هنوز هم جنگ جریان دارد و طرح های کاخ سفید برای کاهش نیروهای آمریکائی حاضر در افغانستان با مقاومت پنتاگون مواجه شده است. اخیرا ژنرال جورج آلن فرمانده نیروهای آمریکائی اشاره کرد که با توجه به منازعات داخلی در عراق نیروهای آمریکائی تا یک سال دیگر در آن کشور باقی خواهند ماند.  
 
آمریکا خواهان افزایش نیروهای حضور یافته خود در افغانستان از 6000 نفر به 15000 نفر است اما با مقاومت مردم آن کشور مواجه شده است و موفق به این کار نخواهد شد. تلاش آمریکا در این راستا کار را برای آن کشور در انجام مذاکرات و پایان بخشیدن به جنگ دشوارتر خواهد ساخت.   
 
با این حال، آمریکا هنوز هم از مذاکره با طالبان و پایان بخشیدن به جنگ طفره می رود. بیش از 2000 تن از نیروهای آمریکائی در جریان تجاوز به افغانستان کشته شده اندو ده ها هزار نفر مجروح شده اند. ده ها هزار نفر از افغان ها در جریان این جنگ کشته شده اند و بسیاری نیز شدیدا از تبعات آن لطمه دیده اند.  
 
در تجاوز آمریکا علیه عراق بیش از يک میلیون نفر کشته شدند که از میان این کشته شدگان 4400 تن را نیروهای آمریکائی تشکیل می دادند. صدها هزار نفر نیز مجروح شدند و دچار اختلالات روحی و روانی شدند.  
 
جنگ آمریکا علیه عراق با یک بر مبنای دروغ و فریب آغاز شد. در این میان انقلاب مصر نشان داد که مردم یک کشور خود می توانند حاکمان ظالم شان را برکنار کنند و مداخله خارجی تنها به جنگی داخلی و گسترش دامنه خونریزی ها می انجامد و نتیجه دیگری را در بر ندارد.  
 
همچنین، حملات هوایی آمریکا از سوی سیا هدایت می شود و به امری "سری" تبدیل شده است. این تجاوزات تحت عنوان "جنگ علیه تروریسم" توجیه می شوند و در کشورهای مختلف از سوی نظامیان آمریکائی صورت گرفته است. در چنین حملاتی که از جمله در پامستان نیز از سوی آمریکائی ها صورت گرفته است صدها شهروند غیر نظامی کشته شده اند. این تجاوزات باعث شده که بسیاری از مردم منطقه تشنه خون آمریکائی ها شوند و بخواهند از آنان انتقام بگیرند.
 
احترامی که رسانه های کشور ما نسبت به حملات نظامی آمریکا و سیا علیه کشورهای مختلف ابراز می دارند نه تنها باعث افزایش امنیت آمریکائی ها نشده که تهدیدات جدیدی را علیه ما ایجاد نموده است. همانطوری که در گزارش واشنگتن پست امده است، بسیاری از ژنرال های آمریکائی با میلیاردها دلار پولی که در اختیار دارند زندگی ای رویایی با کاخ ها مجلل، نگهبانان و جنگنده های متعدد را برای خود فراهم نموده اند.  
 
ترکیب پیچیده بخش صنعتی – نظامی امریکا با یکدیگر محصولی فاسد و پوسیده را پدیده آورده که هرگونه نهاد دموکراتیکی را در آمریکا رو به ویرانی برده است و نتایج مرگبارتری را نیز در پی داشته است.  
 
ما نیازمند پایان دادن به جنگ در افغانستان و سایر عملیاتی هستیم که امنیت امریکائی ها را کاهش می دهد و دشمنان تازه ای را برایمان ایجاد می کند. ما امروز بایستی بر بازسازی اقتصاد درهم شکسته خود و مسائل داخلی مان تمرکز کنیم.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.