سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه المنار به بررسي روز دوم از رزمايش دريايي "ولايت 91" ايران پرداخت

خبرنگار شبکه المنار به تشريح رزمايش نظامي دريايي ايران در آب هاي جنوب اين کشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، "حسن حيدر" گفت: "اين رزمايش موسوم به "ولايت 91" به مدت شش روز در مساحتي حدود يک ميليون کيلومتر  مکعب از شرق تنگه هرمز تا درياي عمان و شمال اقيانوس هند برگزار مي شود.

مرحله نخست آن با استقرار يگان ها ونيروهاي مسلح و نفوذ آنان به آب هاي منطقه اي و بين المللي آغاز شد. مرحله دوم رزمايش امروز آغاز شد و ما در آن شاهد حضور گسترده تسليحاتي هوايي شامل انواع بالگردها و  پهپادهاي ايران بر فراز آب هاي اين منطقه بوديم.

همچنين يگان هاي ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز با استفاده از پهپادهاي پيشرفته خود در عمليات شناسايي منطقه عمليات و شناسايي نيروهاي مهاجم شرکت داشتند.

"ما پيشتر نيز اعلام کرديم که نيروهاي ايران اين يگان ها را به دو بخش نيروهاي مدافع و مهاجم تقسيم کرده اند و در آن چندين سامانه دفاعي دريايي ايران آزمايش خواهد شد."

"سخنگوي اين رزمايش گفت که بسياري از نيروهاي مدافع و مهاجم از برنامه از پيش تعيين شده براي اين رزمايش اطلاع ندارند هر يک از آن ها نقش خاصي را در رزمايش ايفا مي کنند. نيروهاي مهاجم توانستند به مناطق تحت کنترل نيروهاي مدافع از برخي محورها نفوذ و به سوي سواحل ايران حرکت کنند که به محض نزديک شدن به ساحل يگان هاي پدافندي نيروي خودي از طريق هوا، زمين و دريا عمليات خود را آغاز و با تيراندازي هاي متناوب نيروهاي مهاجمي را که توانسته بودند از خطوط دفاعي نفوذ کنند هدف قرار دادند. همچنين عمليات انهدام و نابودي نيروهاي مهاجم اين گونه بود که در ابتدا به سوي آنان موشک هايي شليک شد سپس ناوها و قايق هاي تندرو آن ها را محاصره مي کردند. اين ها گوشه اي از تاکتيک هاي رزمي و نظامي است که در روز دوم از رزمايش اجرا شد. "

"امروز همچنين ما شاهد حضور گسترده زيردريايي هاي ساخت ايران از جمله زيردريايي راهبردي "طارق" بوديم. زيردريايي طارق يکي از زيردريايي هاي سنگين و عظيم موجود در آبهاي خليج فارس است و از امکانات، قابليت ها و تجهيزات تاکتيکي واقعا پيشرفته اي برخوردار است. همچنين ناوشکن جماران و ناوشکن بوشهر در اين رزمايش حضور دارند. مراحل بعدي اين رزمايش نيز صحنه تيراندازي و گلوله باران گسترده و همچنين شليک موشک خشکي به دريا  و دريا به هوا خواهد بود.  "

در ادامه اين گزارش آمده است: دو چيز در اين رزمايش قابل توجه است نخست اين که در پهنه و گستره دريايي بسيار بزرگي برگزار مي شود و نکته دوم حضور يگان هاي مختلف دريايي ايران در آن است. ايران در واقع مي خواهد قدرت نظامي دريايي خود را به عرصه نمايش بگذارد و مي خواهد اين پيام را به دشمنانش بدهد که قادر است در آب هاي منطقه و حتي بين المللي حضوري فعال و موثر داشته باشد و به دفاع از مرزهاي دريايي خود قادر است. 
برچسب ها: المنار ، ولایت ، رزمایش ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.