سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش بازی در رشد روانی، ذهنی کودکان

بازی یکی از مهمترین عواملی است که در تربیت اخلاقی کودک و حتی رشد روانی_ذهنی کودک نقش بسزایی دارد.

دکتر فریبرز الهیاری، متخصص روانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازی یکی از مهمترین عواملی است که در تربیت اخلاقی کودک نقش مهمی ایفا می کند و نوع زندگی کودکانه را بازی می گویند.

وی افزود: به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت گروهی یا فردی انجام می شود و موجب کسب لذت و امتناع نیازهای کودک شود بازی گویند بازی انگیزه ای درونی است که از روان کودک تأثیر می گیرد و نیز بر آن تأثیر می گذارد.

الهیاری در پاسخ به اینکه نقش بازی در رشد ذهنی کودک به چه صورت است اذعان داشت: در یادگیری زبان نقش بسزایی دارد 2- در رشد هوش بسیار مهم تأثیر دارد3- زمینه ای بهتر برای فکر فراهم می آورد.

وی عنوان کرد: کودکان روحیات متفاوتی دارند و با توجه به ویژگی های خود بازی مختلف خود را انتخاب می کند بر همین اساس بازی به انواع گوناگون تقسیم می شود و این بازی عبارت اند از 1- بازی های جسمی 2- بازی های تقلیدی 3- بازی نمایشی

وی در پایان عنوان کرد: بازی فعالیتی غیر جدی و تفریح و فرار از تنهایی است که کودک یا حتی نوجوان از خود نشان می دهد.

بازی مختص یک دوره از زندگی نمی باشد بازی برای سنین مختلف فرد ممکن است معنی و مفهوم و ارزش و اهمیت خاص مهمی داشته باشد با توجه به معنی و مفهوم آلپورت یعنی فرد سالم کسی است که بتواند فعالانه کار کند بازی کند و دوست بدارد./ح
برچسب ها: بازی ، رشدروانی ، هیجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.