سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیاری از تجربیات ضعیف چاپ شده و در اختیار بیماران قرار میگیرد

یک متخصص زنان گفت : در عرصه ارائه روشهای جدید متاسفانه بسیاری از تجربیات ضعیف در رسانه ها چاپ و در اختیار بیماران ناامید قرار میگیرد.

دکتر بتول رشیدی، متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پزشکی مبتنی بر شواهد قسمتی از فرآینده چند وجهی اطمینان از تاثیر پذیری بالینی محسوب می شود گفت : اجزای اصلی آن شامل تولید شواهد از طریق تحقیق و بررسی علمی ، تولید و گسترش راهنماهای بالینی مبتنی بر شواهد ، جرای تمرینات مبتنی بر شواهد و مقرون به صرفه از طریق آموزش و مدیریت تغییر و نیز بررسی میزان پذیرش راهنماهای عملی مورد توافق از طریق ممیزی بالینی و مشوق های مبتنی بر نتایج است .

وی با اشاره به اینکه در رشته IVF به منظور بهبود روش های درمانی و افزایش میزان موفقیت دائما تکنولوژی های جدید توسعه می یابد اظهار کرد : متاسفانه بسیاری از تجربیاتی که از لحاظ طراحی ضعیف هستند چاپ شده و در وسایل ارتباط جمعی در اختیار بیماران نا امید قرار گرفته و در نتیجه تقاضای این روش درمانی که جدید است ولی تاثیر آن ثابت نشده بالا می رود .

این عضو  هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مواردی مانند غربالگری ژنتیکی قبل از لانه گزینی ، IVF ، تست های تشخیصی رژیم های تحریک تخمک گذاری و پروتوکلهای آزمایشگاهی و... اغلب بردن اعتبار کافی فراگیر شده و بین المللی استفاده شده اند .

وی در پایان با بیان اینکه هر چند همه ما در رشته IVF خواهان پیشرفت و توسعه هستیم تا بتوانیم بهترین درمان ممکن را برای بیمارانمان انجام دهیم ولی باید قبل از اینکه روش های جدید را وارد فعالیت های روزمره نماییم مطالعات مناسب تری را پیگیری نماییم تصریح کرد : شاید زمان آن رسیده که توافقی صورت پذیرد و هر مطالعه که بر روی روش نوین درمانی یا تشخیصی انجام شده را بررسی کنیم./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.