سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست اتحاديه عرب از اوباما برای ايفای نقش فعالتر در مساله فلسطين

نبیل العربی از باراک اوباما خواست که برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسراییل نقش فعالانه تری از خود ایفا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواست که برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسراییل نقش فعالانه تری در دوره جدید ریاست جمهوری خود ایفا کند.

العربی در دیداری همراه با محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر از مقر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری گفت:  ما امیدواریم که دولت جدید آمریکا به جای سیاست مدیریت درگیری، سیاست حل و فصل درگیری را در پیش بگیرد.

وی گفت که بعد از رای سازمان ملل به ارتقای وضعیت سیاسی فلسطین در این سازمان، وی و محمود عباس درباره  اقدامات لازم سیاسی که اعراب باید مشترکا اتخاذ کنند تا وضعیت کشور ناظر غیرعضو برای فلسطین در شورای امنیت تثبیت شود و خروج اسراییل از مناطق اشغالی بعد از 1967 صورت گیرد  گفتگو کرده اند.

وی توضیحی در این باره نداد اما گفت که مساله فلسطین  با حمایت کامل اعراب و با موافقت کشورهای اتحادیه اروپا به شورای امنیت باز خواهد گشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.