سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم جزیره تاروت‌عربستان به خیابانها می‌آیند

ائتلاف آزادي وعدالت درعربستان خواستار شرکت گسترده در راهپيمايي فردا در جزيره تاروت شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، ائتلاف آزادی و عدالت در عربستان سعودی خواستار شرکت گسترده مردم در راهپیمایی فردا در جزیره تاروت در شرق این کشور شد.

 حزب آزادی و عدالت این تظاهرات را در محکومیت جنایت قتل احمد آل مطر برگزار می کند که شب گذشته به ضرب گلوله نیروهای رژیم عربستان سعودی کشته شد. مردم خشمگین قطیف با برگزاری راهپیمایی، شعارهایی در مخالفت با رژیم سعودی سر دادند و خواستار پیگرد عوامل کشتار شهروندان شدند.

 مردم قطیف با سردادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود به خیابان آمدند و خواستار قصاص قاتلان احمد آل مطر، اعطای آزادی به مردم و آزاد کردن بازداشت شدگان و زندانیان شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خشمناک که از خیابان انقلاب این شهر آغاز شد موج سرکوب و بازداشتی را که رژیم سعودی علیه مردم بی دفاع انجام می دهد محکوم کردند و خواستار سرنگونی رژیم و برکناری محمد بن فهد حاکم منطقه الشرقیه شدند.

تظاهرکنندگان بر ادامه راه آن شهید تاکید و اقدامات وحشیانه و تروریستی نظامیان رژیم علیه آزادیخواهان را محکوم کردند و گفتند این رفتارها جامعه و مردم را به پافشاری و تاکید بر تحقق خواسته های خود وادار می کند. معترضان همچنین سازمان های حقوقی و بین المللی را به عمل کردن به وظیفه و مسئولیت خود در مقابل وحشیگریهای رژیم در منطقه و محافظت از جان شهروندان این کشور تشویق کردند.

ائتلاف آزادی و عدالت با صدور بیانیه ای آنچه را که در قطیف روی داد مکر و فریب و تحریف حقایقی توصیف کرد که رژیم حاکم در ترور شهروندان به آن عادت کرده است. این گروه در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است مردم به اقدامات تروریستی آل سعود توجهی نمی کند و بر پایداری و مقاومت در راه قیام و جنبش خود تاکید دارند هر چند که لازم باشد در این راه قربانی بدهند.

در قطیف امروز، نیروهای رژیم در حالت آماده باش امنیتی گسترده بودند به گونه که ارتش نیروها و زره پوش های خود را در همه نقاط این شهر مستقر و چندین ایستگاه ایست و بازرسی در جاده منتهی به جزیره تاروت هم برپا کرده بود.

گفتنی است با شهادت احمد آل مطر، تعداد شهدای این منطقه که به ضرب گلوله نیروهای نظامی آل سعود به شهادت رسیده اند بالغ بر شانزده شهید شده است که هفت تن از آنان از مردم عوامیه هستند.

در همین زمینه، جمعیت حقوق مدنی و سیاسی خواستار آن شده است که وزارت کشور بازداشتی هایی را که در جریان مشارکتشان در تظاهرات درخواست آزادی بازداشت شدگان در برید و حفر البطن و در صدر آنها زکریا الظلعان بازداشت شده اند، آزاد کند. این در حالی است که این نوجوان به رغم پایان بازجویی و تحقیقات از مدتها پیش همچنان در بازداشت به سر می برد و در جریان بازجویی ها نیز تحت شکنجه قرار گرفته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.