سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستانک/ماجرای خرید یک فقیر از شیرینی فروشی ثروتمندان!

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
در اوزاکاي ژاپن، شيريني  سراي بسيار مشهوري بود که شهرتش به دليل شيريني هاي خوشمزه اي بود که مي پخت. مشتري  هاي بسيار ثروتمندي به اين مغازه مي آمدند، چون قيمت شيريني ها بسيار گران بود. صاحب فروشگاه هميشه در همان عقب مغازه مي ماند و هيچ وقت براي خوش آمد مشتريان به اين طرف نمي آمد. مهم نبود که مشتري چقدر ثروتمند است.
روزی مرد فقيري با لباس هاي مندرس و موهاي ژوليده وارد فروشگاه شد. قبل از آن که مرد فقير به پيشخان برسد، صاحب فروشگاه از پشت مغازه بيرون پريد و فروشندگان را به کناري کشيد و با تواضع فراوان به آن مرد فقير خوشامد گفت و با صبوري تمام منتظر شد تا آن مرد جيب  هايش را بگردد تا پولي براي يک تکه شيريني بيابد.
وقتي مشتري فقير رفت، فروشندگان نتوانستند مقاومت کنند و پرسيدند در حالي که براي مشتري هاي ثروتمند از جاي خود بلند نمي  شويد، چرا براي مردي فقير شخصا به خدمت حاضر شديد؟ صاحب مغازه در پاسخ گفت: مرد فقير همه پولي را که داشت براي يک تکه شيريني داد و واقعا به ما افتخار داد. شيريني ما به نظر ثروتمندان خوب است، اما نه آنقدر که براي مرد فقير، خوب و با ارزش است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.