سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد دانشگاه لبنان:

رژيم عربستان نامشروع است

استاد دانشگاه لبنان تاکيد کرد رژيم عربستان نامشروع است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛‌ محسن صالح درباره سرکوب تظاهرکنندگان در عربستان سعودي گفت شايد اين اولين بار است که مي بينيم تظاهرات مخالفان فقط به شرق عربستان محدود نمي شود و تا قلب رياض هم کشيده شده و در بسياري از استانهاي اين کشور شاهد اعتراضات مردم هستيم.  مردم به خيابانها آمده اند تا کشتار مخالفان را به دست نيروهاي رژيم آل سعود محکوم کنند. واقعيت اين است که خانواده آل سعود تخت سلطنت خود را روي خون مردم و ترور مخالفان بنا کرده است.

آنها از موج گسترده اعتراضاتي که بيشتر شرکت کنندگان آن را جوانان و نوجوانان تشکيل مي دهند به وحشت افتاده اند. مردم خواستار تغيير اوضاع کشورشان بويژه در استان شرقي هستند. استان شرقي، منطقه اي نفت خيز است اما ساکنان آن هدف تبعيض گسترده و محروميت هاي گسترده هستند. در واقع شرق عربستان براي مردم اين منطقه همانند زندان و اردوگاه است. 

اقدامات رژيم عربستان نمي تواند به حفظ بقاي اين رژيم کمک کند زيرا مردم احساس مي کنند که خانواده پادشاهي عربستان مشروعيت ندارند و از همان ابتدا هم مشروعيت نداشته اند. جامعه بين المللي وظيفه دارد به اوضاع در اين کشور رسيدگي کند و به فرياد مردم اين کشور برسد. به نظر من با ادامه تظاهرات مردم ، به زودي اوضاع در عربستان سعودي تغيير خواهد کرد و رژيم سرنگون خواهد شد.
برچسب ها: عربستان ، نامشروع ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.