سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه به کارشناسان کشاورزي در هنگام مصرف کود

استفاده از کودهاي کشاورزي به همراه کمپوست افزايش کيفيت و کميت محصولات کشاورزي را سبب مي شود.

داود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم نظارت کافي بر ميزان مصرف کود کشاورزان گفت: هدف اصلي استفاده از کود در کشاورزي افزايش کميت و کيفيت محصولات کشاورزي است که گاهي عدم نظارت در مصرف آن سبب نابودي زمين کشاورزي مي شود.

وي گفت: کود بايد متناسب با محصول کشاورزان و کيفيت خاک آنها توزيع شود، در اين ميان ديد تجربي کشاورز جوابگو نيست و نياز است تا کارشناسان اين حوزه براي کمک به کشاورزان وارد عمل شوند.

اين کارشناس اکثر کودهاي مصرفي کشاورزي ايراني را کودهاي تازه دانست و گفت: متأسفانه اکثر کودهاي مصرفي در ايران کودهاي تازه است، عدم زمان بندي مناسب براي توليد و استفاده از کودها باعث شده تا مصرف کود تازه باعث سوختگي خاک شود.

وي بهترين راه افزايش کيفيت محصولات کشاورزي را استفاده از کود به همراه کمپوست دانست و گفت: ترکيب کود با کمپوست باعث مي شود تا بافت خاک بهبود يابد، ظرفيت نگهداري خاک بالا رود و رطوبت خاک حفظ شود و از همه مهمتر اينکه در هنگام برداشت محصول کشاورز با مشکل مواجه نشود.

وي در پايان گفت: وجود کارشناسان در امر کوددهي به کشاورزان باعث مي شود تا زمينه هاي رسيدن به توسعه پايدار کشاورزي براي کشاورزان فراهم شود./عب
برچسب ها: کشاورزی ، کود ، کمپوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.