سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردارسلامي در همايش پيروان ولايت:

حماسه 9 دي امتدادي عميق و ژرف در تاريخ آرمان‌هاي ملت ايران دارد

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: حماسه 9 دي سرشار از روح عظمت و فداکاري به اندازه يک دهه تاريخ بوده و امتدادي عميق و ژرف در تاريخ آرمان‌هاي ملت ايران دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار حسين سلامي در همايش پيروان ولايت که صبح امروز در سازمان اسناد و کتابخانه ملي برگزار شد، با بيان اينکه زمان، بيان‌گر گذر ارزش‌هاي متفاوت است، اظهار داشت: در تاريخ کشورمان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، شاهد صحنه‌هايي بوديم که ملت ايران با آفرينش آن‌ها از آزمون‌هاي سخت تاريخ عبور کرده و توانست مسير پيشرفت و ترقي کشور را فراهم آورد.

وي با بيان اينکه 9 دي لحظه تراکم تمام استعدادها، آرزوها، باورها و نگرش‌هاي ملت ايران است، افزود: حماسه 9 دي سرشار از روح عظمت و فداکاري به اندازه يک دهه تاريخ بوده و امتدادي عميق و ژرف در تاريخ آرمان‌هاي ملت ايران دارد.

سردار سلامي حماسه 9 دي را به معناي پاسداري از تماميت انقلاب اسلامي ايران براي يک لحظه تاريخي دانست و تصريح کرد: زماني که بخواهيم بزرگي يک ملت را به تصوير بکشانيم بايد چشم‌اندازي کلان را براي  هويت مردم آن در نظر بگيريم تا دريابيم که تا چه حد بزرگ و عزتمند هستند.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران با بيان اينکه براي تشخيص بزرگي و عزت يک ملت بايد چندين ملاک را در نظر داشت، گفت: بايد ببينيم که آيا اين ملت داراي مکتبي اعتقادي و قوه تفکر مستقل در نظام جهاني است يا خير، آيا قدرت ساخت ژئوپلتيک انديشه را دارد و از سوي ديگر اين ملت مي‌تواند راهبرد مسلط قدرت‌هاي بزرگ را در هم بشکند و سرنوشت خود را تعيين و راهبري کند.

سردار سلامي در ادامه تاکيد کرد: با مطالعه تاريخ کوتاه عمر پر برکت انقلاب اسلامي مي‌بينيم رخدادهايي که در کشورمان اتفاق افتاده به طرز شگفت‌انگيزي نشان‌دهنده اوج شکوه و عظمت ملت مسلمان ايران است.

وي  در مقايسه فضاي حاکم بر کشورمان در قبل و بعد از انقلاب اسلامي افزود: قبل از انقلاب اسلامي، کشور ما بخش لا ينفکي از سياست جهاني و منطقه‌اي غرب به خصوص آمريکا بود، تمامي الگوها و هويت ما توسط غربي‌ها تصوير مي‌شد، تمام تفسير ما از سازه‌هاي علمي و صنعتي چيزي بود که ديگران براي ما مي‌ساختند و ما فقط مصرف‌کننده آن بوديم.

جانشين فرمانده کل سپاه تصريح کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران توانستيم از آن دوران تيرگي که به سر مي‌برديم آزاد شويم و به طور مستقل براي سرنوشت خود تصميم بگيريم.

وي با يادآوري اين که غرب در گذشته متصور بود که بايد با نظام ما همانند مدل مجسم مقابله کند، اظهارداشت: تمامي واکنش‌هاي نظام استکبار در مقابل کشور ما مبني بر دو محور بود؛ محور نخست، جلوگيري از ايجاد الگو و نمونه جمهوري اسلامي براي ساير ملت‌ها که غير قابل تکثير باشد و محور دوم ايجاد موانع و کارشکني بر سر نفوذ و تاثير ايران.

سردار سلامي در ادامه بيان کرد: غرب تصور مي‌کرد با ايفاي نقش در فتنه 88 مي‌تواند هويت و اعتقاد ملت شريف ايران را تغيير دهد، در حالي که هيچ‌گاه نتوانست به اهداف شوم خود دست يابد.

جانشين فرمانده کل سپاه در پايان با اشاره به ايستادگي و مقاومت ملت ايران در برابر استکبار خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران توانسته تاکنون به موفقيت‌هاي والايي همانند 8 سال دفاع مقدس دست يابد، در نتيجه کاملا طبيعي است که دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به نظام ما باشند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: سلامی ، تاریخ ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.