سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موازی كاری، مانع اصلی سرمایه گذاری در معادن

نایب رییس خانه معدن با اشاره به اینکه سازمان های متعددی در امور معادن ،تصمیم گیری می كنند گفت: این امر به معنای موازی كاری است و انگیزه سرمایه گذاری جدید را در این بخش از بین می برد.

محمد رضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان های منابع طبیعی ، حفاظت محیط زیست و دستگاه های استانی و محلی وزارت كشور از جمله تشكیلاتی هستند كه امروز در امور معادن تصمیم گیری می کنند و هرکدام سعی بر اجرای سلایق خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه بخش معدن نیازمند یک متولی مستقل و قدرتمند است، ادامه داد:موازی کاری دستگاه های مختلف، انگیزه سرمایه گذاری جدید را در این بخش از بین می برد.

 بهرامن اظهار داشت: با وجود اینکه همواره مطرح می شود که توسعه معدن تنها راهکار رهایی از اتکا به درآمدهای نفتی است، اما در عمل کمتر شاهد توجه جدی به مزیت های این حوزه و تقویت صنایع معدنی بوده ایم.

نایب رییس خانه معدن تصریح کرد: جهش صنعتی از طریق معدن در عمل نیازمند یك عزم ملی و بسیج همگانی برای هماهنگ كردن همه متغیرهای مالی ، اعتباری و سیاسی در چارچوب یك سند راهبردی است.

 بهرامن همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی ایران كه 26 دی ماه سال جاری برگزار می شود افزود: بخش معدن نیاز به برگزاری همایش هایی از این دست دارد تا بتواند فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران علاقه مند معرفی کند./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.