سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

هزينه هزار و 800 میلیارد تومانی براي بازسازي بم

استاندار کرمان گفت :برای بازسازی بم قریب به هزارو800میلیارد تومان هزینه شده است که کمکهای نقدی وغیر نقدی کشورهای دیگر بیش از 40میلیارد تومان است .

به گزارش خبرنگار ابشگاه خبرنگارانِ بم ، اسماعیل نجار حضور رهبرمعظم انقلاب پس از زلزله در بم را تسکین دهنده آلام مردم دانست و افزود :امروز بم سرافرازتر ازدیروزمثل نخل های بلند آن سر به فلک کشیده است .

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی بم قریب به هزارو800میلیارد تومان هزینه شده است اظهار داشت :تمامی بار بازسازی بم به عهده دولت نهم بوده وکمکهای نقدی وغیر نقدی کشورهای دیگر به بیش از 40میلیارد تومان نرسیده است .

استاندار ،کرمان را بهشت معادن ایران دانست وعنوان کرد:وجود بیش از 50 کانی حکایت از زلزله های متعدد در طول تاریخ استان بوده است .

وی برضرورت توجه هرچه بیشتر در امر ساخت وسازتاکید کرد و اظهار داشت :همین توجه به اصول فنی ساخت وسازها پس از زلزله بم بود که باعث کاهش خسارات ناشی از زلزله محمد آباد ریگان شد .

استاندار به نقش سمنها در سه مقطع قبل از حادثه،حین حادثه وبعد از حادثه اشاره کرد و یادآور شد :آگاهی بخشی به جامعه پس از بحران باید با حساسیت خاص دنبال شود اسماعیل نجار توجه به مسائل عاطفی حادثه دیده گان را از جمله نکاتی دانست که در بحرانها کمتر به آن توجه می شود .

استاندار به وقوع بیش از هزارو460 زلزله طی 3سال اخیردر استان اشاره کرد وگفت:این زلزله ها باعث مقاوم ساخته شدن قریب به 300هزار واحد مسکونی وافزایش تعداد اورژانس ها وامدادهای جاده ای در استان شده است./ب

برچسب ها: بازسازی ، میلیاردی ، بم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.