سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نشست خبري اخضر ابراهيمي با وزير خارجه روسيه/تأکيد لاوروف بر ضرورت پيوستن ايران به کارگروه ژنو

"اخضر ابراهيمي" فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه در مذاكرات امروز خود با "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه در مورد بحران سوريه به تبادل نظر با مقامات روس پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، شبكه تلويزيوني "العربيه" به نقل از سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گزارش داده كه هدف از برگزاري اين ملاقات "پايان دادن به خشونت ها در سوريه و آغاز گفتگوي ملي ميان دولت آن كشور و معارضين بوده است."  
 
فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به سوريه گفت براي حل بحران سوريه لازم است تغييراتي جزئي در بيانيه ژنو صورت گيرد.

اخضر ابراهيمي در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در مسکو هدف کلي تلاش هاي خود را کمک به سوري ها براي پايان دادن به کشمکش و توقف خونريزي در سوريه ذکر کرد.

وي گفت: بين المللي شدن بحران سوريه پيامدهاي وخيمي خواهد داشت و ما گزينه اي جز پيگيري روند سياسي به عنوان راه حل بحران سوريه نداريم. 

وي همچنين گفت با سرگئي لاوروف در اين باره که کشمکش در سوريه هر روز ابعاد طايفه اي بيشتري پيدا مي کند هم عقيده است.

"سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه هم اعلام کرد روسيه معتقد است راه حل سياسي براي حل و فصل مناقشه سوريه هنوز امکان پذير است.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با اخضر ابراهيمي در مسکو گفت: ما در اين باره که بخت دستيابي به راه حلي سياسي (در سوريه) هنوز وجود دارد، متفق القول هستيم.

وزير امور خارجه روسيه بر ضرورت پيوستن ايران و عربستان سعودي به کارگروه ژنو براي حل بحران سوريه تاکيد کرد.
 
سرگئي لاوروف تاکيد کرد تلاش هاي اصلي ما مبتني بر توافقنامه ژنو است که همه شرکت کنندگان در نشست آن را امضا کردند و ما به همراه ابراهيمي به تلاش هاي خود با دولت و مخالفان سوري ادامه مي دهيم. روسيه نيز به نوبه خود به تماس ها با همه طرف ها در سوريه و در همه سطوح ادامه مي دهد. تلاش مي کنيم موضع ما از طريق اين تلاش ها کاملا روشن باشد. 

لاوروف افزود: اولويت اول ما توقف خشونت ها و آغاز روند سياسي است که بايد هيأتي انتقالي بر اساس آن تشکيل شود. گفتگو بين سوري ها بايد آغاز شود و تلاش ها براي آغاز اين گفتگوها بايد ادامه پيدا کند. در ديدار امروز در اين باره سخن گفتيم. هرگونه اقدامي که ممکن است به تشديد بحران بيانجامد نيز بايد متوقف شود. اخيرا شاهد افزايش اقدامات تروريستي بخصوص اقدامات القاعده در سوريه بوديم. آنها سوريه را براي تحقق اهداف خود انتخاب کرده اند.

وزير امور خارجه روسيه در ادامه سخنان خود گفت: اطمينان داريم کارگروه ژنو گروه اصلي به شمار مي رود و بايد کشورهايي مثل ايران و عربستان سعودي نيز به آن ملحق شوند. ما به تماس هاي خود با طرف هاي مختلف از جمله اخضر ابراهيمي ادامه مي دهيم. آشنايي وي با منطقه نقش مهمي ايفا مي کند. اميدوارم همه طرف ها از جمله دولت سوريه و نيز همه بازيگران خارجي از ابراهيمي حمايت کنند. براي حل بحران سوريه بايد از هرگونه رويکرد قومي پرهيز و براي برقراري ثبات در منطقه تلاش کرد. بار ديگر حمايت خود را از ابراهيمي اعلام مي کنيم و اميدواريم اين توانايي را داشته باشد که از اين فرصت استفاده کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.