سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

رونمایی از اولین ربات انسان نمای كشور در شهرستان بروجن

اولین ربات انسان نمای كشور به طول 110 سانتیمتر در سایز نوجوان از سوی یك تیم هفت نفره از اعضای مجمع عالی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ساخته و درمسابقات رباتیك استان در شهرستان بروجن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

یكی از مخترعان و اعضای تیم سازنده در حاشیه رونمایی این ربات گفت: طرح ساخت ربات از سال 89 در اندازه نوجوان (kid size) برنامه ریزی شد و ساخت آن هشت ماه به طول انجامید.
سعید شریفی افزود: این ربات با حفظ تعادل دارای پردازش تصویر و هوش مصنوعی است كه علاوه بر شركت در لینك ربات های فوتبالیست، قادر به انجام بخش قابل توجهی از كارهای یك انسان معمولی است.
وی خاطر نشان کرد: ساخت این ربات، 400 میلیون ریال هزینه در برداشته كه هزینه آن از سوی اعضای گروه و برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان انجام شد.
دبیر اجرایی مجمع عالی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای این مجمع، هم اكنون در حال ساخت ربات انسان نما با سایز بزرگ در طرح های (
adult size) با 150 سانتیمتر قد هستند.
سجاد راستی افزود: اعضای مجمع عالی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ، عضو مجمع عالی نخبگان كشورند.
وی گفت: سید محمدرضا محدث كسایی، سعید شریفی، محمد رحیمی، علی احمدی، احسان شهری، محسن طاهری و حمیدرضا محدث كسایی اعضای گروه ساخت ربات انسان نما هستند./س

برچسب ها: ریات ، انسان نما ، بروجن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.