سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوش دار بعد از مرگ سهراب؛

طرح استحكام بخشي تكيه‌ي امير چخماق تا پايان سال نهايي مي شود

طرح استحكام بخشي سازه تكيه امير چخماق پس از نشست و آسيبي كه ديده تا پايان سال نهايي مي شود.

بهرام رضايي مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد در خصوص استحكام بخشي تكيه امير چخماق به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: جهت جلوگيري از آسيب ديدگي بيشتر بر روي بدنه امير چخماق و استحكام بخشي سازه آن طرحي را آماده كرديم كه تا پايان امسال اين طرح نهايي خواهد شد.
وي ادامه داد: يكي از دلايل ايجاد ترك بر روي بدنه امير چخماق و نشست اين بنا عبور و مرور اتومبيل ها و ترافيك در آن منطقه بود كه براي رفع اين مشكل شهرداري با همكاري ميراث فرهنگي در نظر دارد طرح جامعي براي ميدان امير چخماق تهيه كند.
رضايي به يكي ديگر از عوامل آسيب به تكيه امير چخماق اشاره كرد و گفت: طي مطالعات و بررسي هاي بسياري كه انجام داديم متوجه وجود فاضلابي در آن منطقه شديم كه موجب نفوذ رطوبت به امير چخماق است.
وي اظهار داشت: اكنون با آسيب شناسي مجموعه امير چخماق به مواردي پي برديم كه با انجام فاز دوم طرح مرمتي اين مشكلات را رفع خواهيم كرد.
رضايي در ادامه به تفاهم نامه اي كه روز گذشته با شهرداري در خصوص فاز يك طرح مرمتي بافت ميبد نبسته شد اشاره كرد و گفت: روز گذشته با شهرداري براي طرح جامع مرمتي ميبد يزد با اشاره به 3 ميليارد ريال تفاهم نامه اي امضا شد./ي2
برچسب ها: تکیه ، امیرچخماق ، استحکام ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.