سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال اجرا نشدن نمايش "عجايب المخلوقات" در كانادا؛

ثروتي: سفارت كانادا پول ويزا را هنوز پس نداده است

سفارت كانادا در تركيه پس از اجرا نشدن نمايش "عجايب المخلوقات" در اين كشور به دليل تعطيلي سفارت اين كشور در ايران پول ويزا را به هنرمندان اين نمايش برنگردانده است.

رضا ثروتي كارگردان نمايش "ويتسگ" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اين نمايش و اجراي آن گفت: نمايش نامه "ويتسگ" را براساس متن "گئورك بوشنر" اولين درام مدرن كه در قرن 19 به نگارش درآمده، بازنويسي كرده‌ام.

وي افزود: من به مناسبت دويستمين سالگرد "گئورك بوشنر" پيشنهادي از جشنواره "گيون" در آلمان در نزديكي به جايگاه وي داشتم و قرار است در سال 2013 اين نمايش را در آلمان به اجرا در آوريم.

ثروتي اظهار داشت: از سال قبل تمرينات اين نمايش در ايران شروع شد و به تازگي قرار است نمايش "ويتسگ" در سالن حافظ به روي صحنه برود.

وي در خصوص نمايش "عجايب المخلوقات" كه قرار بود در كانادا به اجرا در بيايد، عنوان كرد: قرار بود اجراي نمايش "عجايب المخلوقات" در سپتامبر به كانادا برده شود كه متاسفانه بعد از پرداخت پول ويزاها توسط گروه بنا به اتفاقاتي كه بين دولت ايران و كانادا افتاد ناگهان پروسه ويزا به تعويق افتاد.

وي در اين باره ادامه داد: بعد از تعويض ويزا از سوي سفارت كانادا كه در آ‌ن زمان در تركيه بود ما پاسخ منفي شنيديم و تا به امروز با توجه به پيگيري‌هايي كه انجام داده‌ايم اما موفق به برگردان هزينه ويزا به گروه نشده‌ايم.

وي در اين باره خاطرنشان كرد: بچه‌هاي گروه اين سرمايه را از بودجه خود پرداخت كردند در حالي كه نبايد يكسري از اين مناسبات فرهنگي در مناسبات سياسي دخيل شود. ما در اين حوزه ضربه خورديم و هرگز جوابي نگرفته‌ايم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.