سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوارض پوستی ناشی از بیماری های قلبی چیست؟

آسیب های پوستی که در اثر بیماری های قلبی ایجاد می شوند شامل آثار پوستی ناشی از عوارض خطر و عوارض پوستی ناشی از بیماری های قلبی و روش های درمان آن است!

دکتر محمد حسنی، فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آسیب های پوستی که در اثر بیماری های قلبی ایجاد می شوند به طور کلی در دو گروه جای می گیرند این آسیب ها عبارت اند از آثار پوستی ناشی از عوامل و بیماری هایی که سلامت قلب را به خطر انداخته و در صورت عدم درمان قلب را بیمار می کند و عوارض پوستی ناشی از بیماری های قلبی، روش درمان آنها و مصرف داروهای مختلف.

وی در ادامه گفت: می دانیم افرادی که دارای کلسترول و چربی خون بالایی هستند در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند افرادی با کلسترول بالا، دارای ضایعات پوستی در ناحیه اطراف چشمشان بوده و این ضایعات پوستی در افرادی که چربی خون بالایی دارند، در نواحی مختلف بدن به ویژه اطراف چشم ها دیده می شود.

دکتر محمد حسنی در ادامه افزود: عفونت دریچه های قلبی که ميو کاردیت خوانده می شود نیز سبب ایجاد ضایعات پوستی در بیماران مبتلا شده و تب روماتیسمی بیماری دیگری است که سلامتی قلب را تهدید می کند و از طریق ضایعات پوستی ناشی از آن می توان وجود این بیماری را حدس زد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد، ضایعات پوستی دیگری هم در اثر بیماری های قلبی، روش های درمانی و مصرف داروهای مختلف به وجود آمده و بیماران را درگیر می کند، به عنوان مثال می توان به ایجاد کلوئید و گوشت اضافه برروی قفسه سینه بیمارانی اشاره کرد که تحت جراحی قلبی قرار گرفتند و این ضایعه پوستی برای بیماران آزار دهنده است.

دکتر محمد حسنی افزود: همچنین ممکن است بیماران، داروهایی مانند داروهای ضد انعقاد خون مصرف کنند که این داروها باعث خونریزی پوستی شود و در نهایت سبب کبودی پوست می شوند همینطور بیماری زردی یا همان یرقان به دنبال عارضه نارسایی قلب ایجاد می شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.