سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز تحقیقات معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور اعلام كرد

ایجاد بیش از 50 هزار شغل جدید در کشور/ اختصاص بیش از 10 میلیون دلار برای رشد صنعت

مرکز تحقیقات امور مجلس رئیس‌جمهور عملکرد صندوق توسعه ملی را در راستای تحقق بخشی در ماموریت خود مبنی بر کوشش در مسیر رشد و بالندگی کشور از نظر اختصاص صحیح منابع مالی به بخش‌های مختلف کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، صندوق توسعه ملی در راستای تحقق ماموریت خود مبنی بر تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز به ثروت‌های ماندگار و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و همچنین حفظ آن‌ها برای نسل‌های آینده، بخشی از منابع صندوق را صرف پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به طرح‌های واجد شرایط جهت اجرای آن‌ها اختصاص داد.

این مرکز تحقیقاتی در ادامه گزارش خود می‌افزاید: این تسهیلات به دو صورت ارزی و ریالی توسط این صندوق برای طرح‌های مورد نظر اختصاص میافتند که ارزش مجموع طرح‌های اعلام مسدودی شده ریالی در سال‌های 90 و 91 بالغ بر 14.5 میلیارد دلار بوده است که در این میان 4 هزار 889 میلیون دلار در سال 90 و 9 هزار 620 میلیون دلار در سال جاری اعلام مسدود صورت گرفته است.

کارگروه اقتصادی مرکز تحقیقات معاونت امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اختصاص بیش از 11 هزار میلیون دلار برای طرح‌های اعلام مسدودی ارزی در سال های 90 و 91 اظهار می‌دارد: ارزش مجموع طرح‌های اعلام مسدودی شده ارزی برای 283 طرح در سال‌های 90 و 91 حدود 11 هزار 558 میلیون دلار بوده، که در این میان مبلغی بالغ بر 4 هزار 889 میلیون دلار برای 145 طرح در سال 90 و مبلغی بالغ بر 9 هزار 620 میلیون دلار برای 138 طرح در سال 91 اختصاص یافته است.

این مرکز علمی و کارشناسی با بیان اینکه بیشترین ارزش ریالی و ارزی اختصاص یافته در حوزه صنعت بوده است،اعلام کرد: بیشترین مسدودی صادره در حوزه صنعت و معدن مبلغی بالغ بر 10 هزار 392 میلیون دلار با سهم 71.6 درصدی است.

مرکز تحقیقاتی امور مجلس رئیس‌جمهور در ادامه می‌افزاید: بخش‌های کشاورزی و آب با مبلغی حدود 3 هزار 295 میلیون دلار با سهم 22.7 درصدی پس از حوزه صنعت قرار دارند.

این مرکز پروژهشی اظهار می‌دارد: با توجه به فراوانی تعداد طرح‌های ارزی مصوب بر اساس استان محل اجرای پروژه نشان می‌دهد بیشترین طرح‌ها در استان فارس، تهران و خراسان‌رضوی به ترتیب  21، 19 و 18 تعداد بوده‌اند.

مرکز تحقیقاتی امور مجلس رئیس‌جمهور عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجه به طرح‌های اعلام مسدود شده حدود 5 هزار 995 شغل جدید در کشور که سهم بیشتر آن  در حوزه صنعت خواهد بود،ایجاد شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: ایجاد ، شغل ، مرکز ، تحقیقات ، صنعت ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.