سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو انجمن توریست سلامت پرتغال:

یکپارچگی جوامع مسلمان در کنفرانس گردشگری سلامت قابل تحسین بود

عضو انجمن توریست سلامت پرتغال گفت: یکپارچگی جوامع مسلمان در کنفرانس گردشگری سلامت قابل تحسین بود اما نگاه باید فراتر باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، میگوئل آلمیدا افزود: صنعت گردشگری و سلامت از لحاظ دارویی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توسعه گردشگری از وجوه مختلف بر توسعه جوامع تاثیرگذار است از همین حیث نباید فقط در اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها برای جذب گردشگر درمانی به مسئله درآمد و ارزآوری توجه کرد بلکه باید پیامدهای مثبت آن در ارتقای سطح دارو، تعامل با کشورها و ارتقای کیفی سطح بهداشت و درمان را مدنظر قرار داد.

المیدا با بیان اینکه بعد اقتصادی و درآمدزایی گردشگری سلامت سبب رونق چرخه اقتصاد یک کشور می‌شود، خاطر نشان کرد: نگاه به گردشگری سلامت باید نگاهی دوراندیشانه باشد و دورخیز قوی نسبت به آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر چه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در صحنه توسعه بهداشت و درمان تحسین برانگیز است اما ملل اسلامی نباید توسعه گردشگری سلامت را به رابطه با کشورهای اسلامی محدود کنند.

عضو انجمن توریست سلامت پرتغال تاکید کرد: گردشگری سلامت و به طور کلی جهانگردی پدیده‌ای است که در کنار دهکده جهانی معنا پیدا می‌کند و امروز نباید مرزها را عامل محدودیت در روابط بدانیم.

المیدا با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های عظیم کشورهای اسلامی در توسعه گردشگری سلامت یادآور شد: امروز در عصر دهکده جهانی باید با احترام به روابط، عقاید و باورها روابط علمی، کاری، فرهنگی و توسعه جوامع را ارتقا دهیم و در برابر دشمن اصلی که عقب‌ماندگی کشورها است مبارزه کنیم.

وی تصریح کرد: نخستین گام در مسیر ارتقای سطح بهداشت و درمان برای توسعه جذب گردشگری درمانی در هر کشوری نگاه جدی به دو مقوله نیروهای متخصص و تجهیزات است که اقدامات برای تجهیز مدرن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیمارستان‌ها و پرورش نیروهای پزشکی متخصص و کارآمد حرکت مؤثری در توسعه توریسم پزشکی به شمار می‌رود.

عضو انجمن توریست سلامت پرتغال با تاکید بر اینکه برای تجهیز و رشد نیروهای متخصص در محور جذب گردشگر درمانی باید با شناسایی ظرفیت‌ها و مهم‌تر از همه نیازسنجی کشورهای همجوار اقدام کنیم گفت: امکان‌سنجی و نیازسنجی کشورهای هدف می‌تواند به منزله رشد سریع و جهشی در توسعه بهداشت و درمان باشد.

المیدا با اظهار رضایتمندی از کیفیت برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت ملل اسلامی خاطر نشان کرد: در نخستین حضورم در جمع کشورهای اسلامی تحت تاثیر کیفیت برگزاری کنفرانس قرار گرفتم و اعلام می‌کنم که آینده‌ای روشن در انتظار توسعه جوامع اسلامی در حوزه علوم پزشکی و گردشگری درمانی است.


برچسب ها: عضو ، انجمن ، توریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.