سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايجاد منطقه حائل در سينای مصر توسط آمريکا و رژيم صهيونيستی

آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای تلاشهایشان برای تأمین امنیت این رژیم، یک منطقه حائل در صحرای سینای مصر ایجاد می کنند و ساکنانش را نیز اخراج خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه الوطن اعلام کردآمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای تلاشهایشان برای تأمین امنیت این رژیم، یک منطقه حائل به طول دویست کیلومتر و عرض ده تا بیست کیلومتر در صحرای سینای مصر ایجاد می کنند و ساکنانش را نیز اخراج خواهند کرد.

یک منبع آگاه به این روزنامه گفته است قصد واشنگتن و تل آویو آن است که امنیت راهبردی اسرائیل را گسترش دهند.

این منبع افزود شماری از کارشناسان آمریکایی منطقه مرزی از شهر رفح در شمال تا شهر طابا در جنوب را در نوار مرزی موازی با سرزمین های اشغالی فلسطین بررسی و نقشه هایی را از این منطقه تهیه کرده اند که بر اساس آن قرار است منطقه حائلی به طول دویست کیلومتر و عرض ده تا بیست کیلومتر ایجاد و ساکنان این منطقه نیز تخلیه شوند.

این منبع گفت اطلاعات محرمانه ای در اختیار دارد که نشان می‌ دهد این طرح برای تضمین امنیت اسرائیل و جدا کردن یک منطقه از مرزها برای مراقبت دقیق و جلوگیری از شلیک موشکها در آینده به اسرائیل تهیه شده است، علاوه بر اینکه دستگاههای جدیدی در این منطقه قرار داده خواهد شد تا از داخل تل آویو این دستگاهها اداره و جلوی هر گونه خطری که امنیت اسرائیل را تهدید کند گرفته شود.

این منبع تصریح کرد طرح جدید آمریکایی ها و اسرائیلی ها برای سینا چند محور دارد که با ایجاد منطقه حائل مرزی با عرض مشخص شده و نصب دستگاههای حساس آغاز می شود به شرط آنکه ساکنان این منطقه تخلیه شوند و این منطقه، منطقه ای بیابانی باقی بماند. علاوه بر اینکه هواپیماهای بدون خلبان برای نظارت مستقر خواهد شد البته برای متقاعد کردن مقامات مصری درباره لزوم اجرای این طرح تلاش خواهد شد تا مأموریت اجرای این طرح از نظر صوری به نیروهای پاسدار صلح سپرده شود.

گفتنی است مرزهای مصر با نوار غزه که حدود چهارده کیلومتر است از این طرح مستثنی شده که به معنای قصد اسرائیل و آمریکا برای ملحق کردن غزه به سینا است.

این مسئول از سفر محرمانه هیئتهای آمریکایی در چند روز گذشته و تحت تدابیر شدید امنیتی و دستگاههای حاکمیتی مصری حکایت دارد و این هیئتها را در بازدید از مرزهای مصر با اسرائیل همراهی می کنند.

گفتنی است یک هیئت آمریکایی برای دیدار با نیروهای آمریکایی اوایل دسامبر به مصر سفر و سفارت این کشور در قاهره در آن زمان اعلام کرد این سفر یک سفری عادی است در صورتی که چند روز پیش از آن نیز یک هیئت آمریکایی دیگر به ریاست دریک کولت معاون وزیر دفاع آمریکا در امور بین الملل به قاهره سفر کرده بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.