سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

برداشت هزار تن گوجه فرنگی از گلخانه آنقوتلار

مدیر جهاد کشاورزی گرمی گفت: هزار تن محصول از 14 سایت مجتمع گلخانه‌ای آنقوتلار استحصال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر نورالدین شارعی افزود: این شهرک در مساحت 10 هکتار احداث شده و برای 60 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: این شهرک در 14 سایت محصول گوجه فرنگی تولید می‌کند و در تلاش هستیم تا سایت‌های دیگر این شهرک را با هدف تولید محصولات صیفی توسعه دهیم.

شارعی از انعقاد قرارداد با کشور گرجستان با هدف صادرات محصولات این شهرک خبر داد و افزود: متولیان این حوزه اغلب فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمی با بیان اینکه در این شهرستان زمینه و امکان توسعه بخش کشاورزی با توجه به سدهای در حال احداث وجود دارد، گفت: بخش کشاورزی به عنوان اولویت توسعه استان و منطقه ظرفیت جدیدی را در بهره‌مندی فعالان این بخش از تسهیلات با نرخ سود کمتر فراهم آوردهو امیدواریم در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر خوددست پیدا کنیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: 23 واحد گلخانه‌ای در سطح استان دایر است که دو واحد آن به صورت مجتمع اداره می‌شود و جمعاً 121 نفر اشتغال در این واحدهای گلخانه‌ای را شاهد هستیم.

محرم عدلی میزان مصرف آب در این واحدها را بهینه اعلام کرد و افزود: در تمام فصول از این واحدها محصول برداشت می‌شود.

وی در ادامه گفت: چون نیاز بشر به استفاده از محصول تازه‌خوری روز به روز در حال افزایش است این واحدها نیز در حال توسعه هستند/ س

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، گوجه ، فرنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.